  • 1. Data: 2006-12-05 09:40:27
    Temat: Wezwanie - a zwrot wydatków
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    W sumie mam podobne pytanie jak ludzie ponizej :)

    Dostalem wezwanie do sadu w charakterze swiadka.
    Na odwrocie wezwania napisane jest ze mam prawo zadac zwrotu wydatków
    koniecznych, zwiazanych z stawiennictwem do sadu, ponadto wynagrodzenie za
    utrate zarobków.

    - Przez wydatek konieczny jak rozumiem moge rozumiec bilety kolejowe?
    Taksówke?

    - Jak wyglada wynagrodzenie za utrate zarobków? (rozliczam sie w formie
    ryczaltu, prowadze ewidencje przychodów, jestem na samo-zatrudnieniu, a
    jedyna umowe jaka mam to umowa miedzy firmami na czas nieokreslony)

    - Jak udokumentowac takie koszty (jesli ta umowa jest na 6000 moge domagac
    sie 200 zl wynagrodzenie za utrate zarobków?, jest to 1/30 miesiaca czy moze
    liczyc dni pracujace, a moze w ogóle nie ma takiej opcji?)

    - Jak taki dokument sporzadzic.

    - Gdzie i kiedy dostarczyc go do sadu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-05 09:49:41
    Temat: Re: Wezwanie - a zwrot wydatków
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1737.101.873.1.7.3.0.1.htm

    Znalazlem cos odnosnie kosztów przejazdu.

  • 3. Data: 2006-12-05 10:12:02
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    > - Przez wydatek konieczny jak rozumiem moge rozumiec bilety kolejowe?
    > Taksówke?

    Dekret z dnia 26 pazdziernika 1950 r. o naleznosciach swiadkow, bieglych i
    stron w
    postepowaniu sadowym.
    Art 4 1.Za koszty podrozy uznaje sie koszty przejazdu srodkiem transportu
    masowego
    (koleja, autobusem itp.) w klasie najnizszej, w braku zas takiego srodka -
    koszty
    przejazdu najtanszym z dostepnych srodkow lokomocji.

  • 4. Data: 2006-12-05 10:16:38
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    Znalazlem na grupie jeszcze to ale nie wiem na ile jest to aktualne

    > miec zaswiadczenie od pracodawcy - mozesz poinformowac gdzie? Ja to zawsze
    > rozumialem na zasadzie "ryczaltu".

    dekret Rady Ministrów z 1950.10.26 Dz.U.50.49.445 w sprawie naleznosci
    swiadków, bieglych i stron w postepowaniu sadowym:

    Art. 2. 1. Swiadkowi na jego zadanie moze byc przyznane odszkodowanie za
    zarobek utracony z powodu stawiennictwa na wezwanie sadu.
    2. Wynagrodzenie za utracony zarobek przyznaje sie swiadkowi w wysokosci
    udowodnionej przecietnego jego dziennego zarobku, jednak nie wyzej niz 30 zl
    dziennie.

    oraz rozporzadzenie Ministra Sprawiedliwosci z 1990.07.04 Dz.U.90.48.284 o
    Wysokosci naleznosci swiadków i stron w postepowaniu sadowym.

    § 1. (1) 1. Górna granice naleznosci za utracony dzienny zarobek, o którym
    mowa w art. 2 ust. 2 dekretu z dnia 26 pazdziernika 1950 r. o naleznosciach
    swiadków, bieglych i stron w postepowaniu sadowym, która sad moze przyznac,
    ustala sie w wysokosci 4,6% kwoty bazowej dla osób, o których mowa w art. 5
    pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o ksztaltowaniu wynagrodzen w
    panstwowej sferze budzetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 110,
    poz. 1255 i z 2000 r. Nr 19, poz. 239), której wysokosc, ustalona wedlug
    odrebnych zasad, okresla ustawa budzetowa, z zastrzezeniem ust.2.
    2. W przypadku gdy ogloszenie ustawy budzetowej nastapi po dniu 1 stycznia
    roku, którego dotyczy ustawa budzetowa, podstawe obliczenia naleznosci za
    okres od 1 stycznia do dnia ogloszenia ustawy budzetowej stanowi kwota
    bazowa w wysokosci obowiazujacej w grudniu roku poprzedniego.