  • 1. Data: 2003-08-26 09:19:41
    Temat: nieuczciwa wspólniczka
    Od: Beata<b...@o...pl>

    mam problem i nie wiem, co robić, może ktoś mi podpowie...
    miałam spółkę cywilną, zostały spore długi, część spłaciłam (wzięłam 2
    pozyczki, które teraz spłacam), ale zostało jeszcze kilka tysięcy długu
    po spółce. Moja wspólniczka nie dołozyła do spłat ani złotówki. Ja już
    nie mam skąd wziąć na resztę spłat a moja wspólniczka umywa ręce,
    chciałabym ją zmusić jakoś do spłacenia reszty, lub oddania mi części
    pieniędzy, którymi spłaciłam nasze wspólne długi...
    co mogę zrobić w takiej sytuacji?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-26 13:14:26
    Temat: Re: nieuczciwa wspólniczka
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 11:19 ktoś podpisujący się jako
    Beata napisał(a):

> [...]
    > chciałabym ją zmusić jakoś do spłacenia reszty, lub oddania mi części
    > pieniędzy, którymi spłaciłam nasze wspólne długi...

    Nic, poza pozwem cywilnym :-( Taka uroda SC. Zyski dzieli się podlug % z
    umowy, ale zobowiązania nie :-(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 3. Data: 2003-08-26 16:57:00
    Od: Beata<b...@o...pl>

    dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałam, że tylko to mi pozostało...
    :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-08-28 11:50:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 11:19 ktoś podpisujący się jako

    > Nic, poza pozwem cywilnym :-( Taka uroda SC. Zyski dzieli się podlug % z
    > umowy, ale zobowiązania nie

    No niezupelnie...

    Zyski i straty dzieli sie w procentow a za zobowiazania ODPOWIADA sie calym
    majatkiem
    SOLIDARNIE.

    No ale w praktyce wychodzi na to, co we wniosku - kaj wspolniczka "olewa",
    trzena do sadu...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-08-28 15:07:09
    Od: "andy" <a...@l...pl>

    Można skorzystać z usług pewnych "firm" ale to też może być ryzyko.
    pozdr.

  • 6. Data: 2003-08-28 17:54:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia czw 28. sierpnia 2003 13:50 ktoś podpisujący się jako
    Boguslaw Szostak napisał(a):

    > No niezupelnie...
    >
    > Zyski i straty dzieli sie w procentow a za zobowiazania ODPOWIADA sie
    > calym majatkiem
    > SOLIDARNIE.

    I dlatego może egzekwować od wspólniczki to na drodze pozwu cywilnego. Ale
    to ONA ma tego niestety dochodzić.

    > No ale w praktyce wychodzi na to, co we wniosku - kaj wspolniczka "olewa",
    > trzena do sadu...

    No właśnie...