  • Data: 2018-02-23 17:40:08
    Temat: niesprawne jedno światło mandat
    Od: "Janusz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mało nie dostałem mandatu za niesprawne jedno światło (zepsuło się w czasie
    jazdy)
    Ponieważ jednak mandatu nie dostałem, wiec nie znam podstawy prawnej do jego
    wystawienia, dlatego proszę o prawa i artykułów będących podstawą do karania
    mandatami za uszkodzone oświetlenie, bo chciał bym się z nimi zapoznać i je
    przeanalizować.
    Wyjaśnię tylko to jedno niesprawne światło w żaden sposób nie wpływało na
    bezpieczeństwo, czy brak widoczności na drodze.
    Mnie zastanawia tylko zasadność karania za uszkodzenie oświetlenia, przecież
    ja nie mam na to żadnego wpływu a każde uszkodzenie należy naprawić a nie
    karać mandatem. Nie słyszałem nigdy żeby wystawiano mandaty za pękniętą
    oponę, awarię silnika, uszkodzone hamulce, czy zbitą szybę. Wszystko ma
    prawo się popsuć i trzeba to naprawić.
    Żeby naprawić oświetlenie, trzeba pojechać do domu, lub warsztatu i tam to
    naprawić, co tu daje mandat ?