  • 1. Data: 2002-11-25 17:41:20
    Temat: niespłacony kredyt
    Od: "<Eliza>" <e...@s...pl>

    Jakie konsekwencje grożą osobie , która nie spłaciła kredytu konsumenckiego?
    Kwota roszczenia to około 3500zł. Czy jest to przestępstwo, czy wykroczenie
    ?
    Czy czynnikiem łagodzącym może być utrata pracy i brak dochodów przez ponad
    pół roku ? Jaką karą jest to zagrożone ? Czy nie zgłoszenie się na policję
    może spowodować wydanie listu gończego ? Jak jest wpływ takiego listu na
    karę ?
    Czy zgłoszenie się może spowodować zatrzymanie na policji ? I na jak długo ?
    Osoba , której dotyczy temat nie stać na poradę prawnika. Temat jest
    autentyczny i będę wdzięczna za sugestię , gdyż dotyczy młodej osoby , która
    może sobie "zabrudzić" opinię prawną.
    Pozdrawiam :
    Eliza M.

  • 2. Data: 2002-11-25 19:02:31
    Temat: Re: niespłacony kredyt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    konsumenckiego?
    | Kwota roszczenia to około 3500zł. Czy jest to przestępstwo, czy

    Niespłacenie kredytu nie jest przestępstwem. Bank (czy inny podmiot) może
    dochodzić roszczeń na drodze cywilnej. Przestepstwem jest posłużenie sie
    fałszywymi dokumentami w celu uzyskanai kredytu, albo też inne wprowadzenie
    w bład kredytodawcy w chwili zawierania umowy.

> [...]
    | może spowodować wydanie listu gończego ? Jak jest wpływ takiego listu na

    List gończy jest nakładany na osobę, która nie stawia się na wezwania organu
    prowadzącego postepowanie karne, albo też w innych wypadkach, ale tylko w
    trakcie takiego postepowania. Biorąc pod uwage kwotę, która wysokością nie
    obala z nóg oraz jeśli w wypadku ewentualnego postępowania przygotowawczego
    nie będzie utrudniać postepowania (ukrywać się, namawiać świadków do
    falszywych zeznań itd.) to ja osobiście nie widzę podstaw do wydania takiego
    listu.

    | Czy zgłoszenie się może spowodować zatrzymanie na policji ? I na jak długo
    ?

    Policja może zatrzymać zasadniczo na 48 godzin. W wypadku wniosku o
    tymczasowy areszt 72 godziny. Ale po co miałaby to czynić? Jest tylu
    poważniejszych przestępców!

    | Osoba , której dotyczy temat nie stać na poradę prawnika. Temat jest
    | autentyczny i będę wdzięczna za sugestię , gdyż dotyczy młodej osoby ,
    która
    | może sobie "zabrudzić" opinię prawną.

    Odnoszę wrażenie, że osoba zainteresowana przeżyła spotkanie z windykatorami
    i naopowiadali jej głupot. To u nich normalna praktyka. Jak się im kończą
    argumenty merytoryczne, to straszą Policją, Prokuratorem i jeszcze kilkoma
    nieszczęściami. Zapominają tylko, że aby to nastąpiło, uprzednio musi dojść
    do przestępstwa.

  • 3. Data: 2002-11-25 21:40:42
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "<Eliza>" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karę ?
    > Czy zgłoszenie się może spowodować zatrzymanie na policji ? I na jak długo

    Skąd takie katastroficzne wizję?
    Czy w ogóle jest w tej sprawie jakieś postępowanie
    karne, czy tylko ktoś (czyt. windykator) tym straszył?
    Jeśli była wola spłacenia kredytu (np. wpłacono początkowe raty),
    a zaległości powstały z powodów, o których piszesz, nikt nie
    potraktuje tego jako przestępstwa.
    Oczywiście dług rośnie, ale to tylko sprawa cywilna.

  • 4. Data: 2002-11-26 06:58:17
    Od: "<Eliza>" <e...@s...pl>

    No to trochę mi ulżyło.
    Dziękuję Robertowi Tomasikowi i Marcyś.