  • 1. Data: 2008-03-15 09:52:06
    Temat: 'nieodwołalność' umowy
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Czy strona zobowiązująca się do nierozwiązywania umowy może
    rozwiązać/wypowiedzieć takie zobowiązanie, jednocześnie rozwiązując całą
    umowę?

    Przykłady:
    1) nieodwoływalnie zobowiązuję się sprzątać mieszkanie sąsiada
    2) udzielam sąsiadowi nieodwoływalnego pełnomocnictwa do dysponowania
    moim rachunkiem bankowym
    3) nieodwoływalnie zobowiązuję się do niewykonywania swoich autorskich
    praw osobistych wobec takiego a takiego utworu

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 2. Data: 2008-03-15 10:25:29
    Temat: Re: 'nieodwołalność' umowy
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > 3) nieodwoływalnie zobowiązuję się do niewykonywania swoich autorskich
    > praw osobistych wobec takiego a takiego utworu

    To akurat ma swoje konsekwencje ... weż chocby taką sytuacje, gdzie
    ktoś wgrał twoją "melodyjkę" do 5 tys central telefonicznych - bo była
    za darmo. A ty nagle się rozmyslasz i chcesz pieniedzy.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-03-15 11:49:54
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > 1) nieodwoływalnie zobowiązuję się sprzątać mieszkanie sąsiada

    Jasne ze moze. Chyba nie wyobrazasz sobie, ze jak sprzataczka zmieni zdanie
    to zaciagna ja do roboty wołami. Tylko z tym się będą wiązać konsekwencje.

  • 4. Data: 2008-03-15 12:24:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > To akurat ma swoje konsekwencje ... weż chocby taką sytuacje, gdzie
    > ktoś wgrał twoją "melodyjkę" do 5 tys central telefonicznych - bo
    > była za darmo. A ty nagle się rozmyslasz i chcesz pieniedzy.

    _Osobistych_

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 5. Data: 2008-03-15 16:37:40
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał(a):

> [...]
    > umowę?

    > 2) udzielam sąsiadowi nieodwoływalnego pełnomocnictwa do dysponowania

    Udzielenie nieodwołalnego pomocnictwa musi być usprawiedliwiane przyczynami
    leżącymi leżącymi w treści stosunki, będącego jego podstawą. Nie można tak
    sobie udzielić sąsiadowi pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym i
    zrzec się możliwości jego odwołania.

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2008-03-15 18:44:10
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > sobie udzielić sąsiadowi pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym i

    Kolejny przykład, jak bardzo fikcyjna jest nasza wolność i demokracja...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2008-03-15 18:55:22
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Any User napisał(a):

    > Kolejny przykład, jak bardzo fikcyjna jest nasza wolność i demokracja...

    Oj, na ten temat można by długo dyskutować. Czy "brak możliwości
    zostania czyimś niewolnikiem" jest zwiększeniem, czy zmniejszeniem
    wolności jednostki? Z jednej strony jest to zmniejszenie swobód:
    jednostka nie może zostać niewolnikiem,choćby chciała, z drugiej strony
    jest to zwiększenie wolności: jednostka zawsze będzie wolna, lub będzie
    mogła być wolna.

    Tutaj sprawa jest podobna: pełnomocnictwo jest odwołalne. Jeśli osoba
    zainteresowana będzie chciała udzielić pełnomocnictwa dożywotnio, to ma
    taką możliwość i może trwać w swoim postanowieniu do śmierci. Ale ma
    również możliwość zmiany zdania i wycofania pełnomocnictwa, czyli
    przykładowego "przestania bycia niewolnikiem".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-03-15 19:27:58
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    JW wrote:

    > Jasne ze moze. Chyba nie wyobrazasz sobie, ze jak sprzataczka zmieni zdanie
    > to zaciagna ja do roboty wołami. Tylko z tym się będą wiązać konsekwencje.

    No właśnie: czy w razie przegrania przez nią sporu sąd może jej nakazać
    sprzątać? Jak w przypadku umowy przedwstępnej sprzedaży nieruchomości
    zawartej notarialnie - sąd może jednak kazać sprzedać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2008-03-15 22:28:00
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > sprzątać? Jak w przypadku umowy przedwstępnej sprzedaży nieruchomości
    > zawartej notarialnie - sąd może jednak kazać sprzedać.

    W tym drugim przypadku sąd przymusza do złożenia oświadczenia woli (64 k.c.),
    a nie dokonania określonych czynności faktycznych

    kuba

  • 10. Data: 2008-03-15 22:44:50
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kuba wrote:

    > W tym drugim przypadku sąd przymusza do złożenia oświadczenia woli (64 k.c.),
    > a nie dokonania określonych czynności faktycznych

    A nie art. 390 par. 2?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak