eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić? › niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 5 Sep 2013 01:21:20 -0700 (PDT)
    Subject: niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można
    zrobić?
    From: n...@g...com

    Witajcie,
    Proszę o poradę w następującej kwestii.

    1. Do sierpnia miałem telefon w t-mobile w niskim abonamencie, z wyłączeniem
    wszystkiego co możliwe, łącznie z transmisją danych.
    2. Około 15 sierpnia coś mnie podkusiło i telefonicznie zmieniłem abonament (sam
    abonament, bez telefonu), na proFirma.
    3. Karta z tym abonamentem została włożona do smartfona i na parę dni dostało go
    dziecko.
    4. Efekt jest taki, że po zalogowaniu się do panelu konta oczom moim ukazał się dość
    pokaźny rachunek (~600 PLN) za transmisję internetową, która była wynikiem
    cyklicznego łączenia się smartfona z internetem oraz ściągnięcia około 300MB danych.
    W nowym abonamencie telefon mógł ściągać dane, jednocześnie nie była włączona żadna
    usługa związana z transmisją danych przez co była to wyjątkowo droga "zabawa".
    5. 2 dni temu gdy tylko się zorientowałem zadzwoniłem do BOK i po poradzie w BOKu
    złożyłem reklamację i czekam, natomiast wczoraj przyszło do mnie tradycyjną pocztą
    pismo informujące o dokonanej przeze mnie zmianie abonamentu. Z tego co zrozumiałem
    to pismo zgodnie z Art 56 us 6 ustawy Prawo Telekomunikacyjne operator musi
    potwierdzać pisemnie dyspozycje złożone telefonicznie, np. takie jak ta moja
    dotycząca zmiany abonamentu.

    No więc wziąłem się za tę ustawę i czytam.
    Zgodnie z literą tej ustawy (tak przynajmniej zrozumiałem), mogę w ciągu 10 dni
    odstąpić od zawartej umowy. Zastanawiam się jakie tego będą konsekwencje dla
    zaistniałej sytuacji. Rozważam tę opcję ponieważ operator ma 30 dni na odpowiedź na
    moją reklamację, ja natomiast mam 10 dni od wczoraj na ewentualne odstąpienie od
    wprowadzonych w umowie zmian.

    Sprawa jest o tyle (dla mnie skomplikowana), że dane były przesyłane, a stary
    abonament na to by nie zezwalał. Jeśli więc doszłoby do uznania zmiany warunków umowy
    za nieskuteczne - to jak rozliczyć tę transmisję danych skoro nie mogła mieć miejsca.

    Żebyśmy mieli jasność. Nie uchylam się od płacenia, ale czuję się ewidentnie nabity w
    butelkę, na innym numerze mam włączoną transmisję danych, ale 300 MB kosztuje mnie
    ~10 PLN a nie 600. Co gorsza w tym konkretnym przypadku działam jako przedsiębiorca i
    nie mogę liczyć na pomoc UOKiK lub UKE.

    Proszę o poradę co w tej sytuacji począć

    Z góry dzięki za pomoc

    Norbert