  • Data: 2009-02-22 07:31:11
    Temat: niebieski olej napędowy
    Od: "Adameo" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak czytam wątek niżej o oleju opałowym w zbiorniku i przypominaja mi sie
    opowieści kolegi. Mówił on, że od pewnego czasu jeździ na oleju napędowym z
    lokomotywy. Paliwo to jest barwione na niebiesko (wyczytalem, ze tak barwione
    jest paliwo wlasnie do lokomotyw i do celów żeglugi w różnych krajach
    europejskich - w Polsce nie ma takiego obowiązku). Co może grozić w przypadku
    odkrycia tego przez celników/policjantów? Czy będą oni wiedzieć w ogóle, że
    jest to taki olej, skoro w Polsce nie ma obowiązku barwienia. Drugie - czy ich
    testery do oleju opałowego będą to w stanie wykryć. Taki olej żeglugowo/
    lokomotywowy jest chyba trudniej dosępny od opałowego. Co, jeśli ktoś nie ma
    swojej łodzi i zostanie przyłapany? Będą dociekać skąd się wzięło? A co do
    tego barwnika, to znalazłem projekt ustawy z 11 lutego br., w którego
    uzasadnieniu możemy wyczytać:

    "Celem wprowadzanych zmian jest przeciwdziałanie _patologicznym_jawiskom
    nieuprawnionego wykorzystywania zwolnionych od akcyzy olejów przeznaczonych
    docelów żeglugowych jako paliw do napędu pojazdów samochodowych."

    Ciekawe, gdzie ta patologia! Projekt ten mówi o wprowadzenia nakazu barwienia
    paliwa żeglugowego.