  • 1. Data: 2004-10-11 11:16:19
    Temat: nie wyplacona wyplata
    Od: "gregor" <g...@s...pl>

    Witam

    Pracowałem przez 2 miesiące w firmie, która zajmuje się reklama. Prace
    swoja zacząłem 8 sierpnia a pracowałem do 31 września. Do dnia dzisiejszego
    nie wypłynęły pieniądze na konto (podobno zostały wysłane kilka dni temu).
    Wypłata ma być za sierpień. Nie chce mi się coś wierzyć, że te pieniądze
    otrzymam w krótkim czasie i chciałbym to przyśpieszyć prawnie. Czyli proszę
    o poradę co powinienem zrobić aby "nastraszyć firmę" albo do kogo mam się
    zgłosić aby to było wiarygodne w oczach pracodawcy (czyli tak by się
    przestraszył). Pytanie kolejne dotyczy terminu wypłaty, czyli przepracowałem
    cały sierpień, miną wrzesień i jest już prawie połowa października a
    pieniędzy ani widu ani słychu. Chce się dowiedzieć również, czy pracodawca
    ma obowiązek aby udokumentować wykaz przepracowanych przeze mnie godzin i
    wyliczonej na podstawie godzin wypłaty za okres. Jestem bardzo zbulwersowany
    cała sprawą i jestem w stanie podjąć każde kroki aby odzyskać pieniądze, na
    które ciężko pracowałem. I w związku z tym potrzebuje fachowej porady, za
    którą z góry dziękuje.

    gregor

  • 2. Data: 2004-10-11 12:45:12
    Temat: Re: nie wyplacona wyplata
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 11 Oct 2004 13:16:19 +0200, gregor naskrobał(a):

> [...]
    > które ciężko pracowałem. I w związku z tym potrzebuje fachowej porady, za

    Napisać do firmy pismo za potwierdzeniem z uprzejmą prośbą o wypłatę
    zaległego wynagrodzenia w ciągu 3 dni pod rygorem poinformaowania PIP o
    nieprawdłowościach oraz Sądu Pracy po nakaz zapłaty.
    Po tygogniu iść do sądu pracy z wnioskiem o nakaz zapłaty za niewypłacone
    wynagrodzenie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org