  • 1. Data: 2006-04-28 13:13:55
    Temat: nazwa s.c.
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

    Ponieważ mój poprzedni wątek chyba utknął w martwym punkcie to konkretyzuję
    pytanie:

    Jest dwóch gości z założoną DG:
    1) ALFA Jan Kowalski
    2) BETA Kazimierz Malinowski
    Panowie chcą założyć spółkę cywilną w ramach której będą realizować inną
    działalność, różną od tego czym zajmują się (i nadal będą się zajmować) w
    ramach swoich DG i pod osobną nazwą, np. ZETA.
    Chodzi mi o to czy muszą występować w nazwie spółki pełne nazwy DG
    wspólników, czyli w tym przykładzie, która wersja jest prawidłowa:
    1) "ZETA s.c. Jan Kowalski i Kazimierz Malinowski" (z naszego punktu
    widzenia byłaby to opcja najbardziej pożądana)
    czy
    2) "ZETA s.c. ALFA Jan Kowalski i BETA Kazimierz
    Malinowski"?
    czy też może nie można nadać osobnej nazwy dla s.c. (bo takie opinie też
    słyszałem) i musi być tylko:
    3) "ALFA Jan Kowalski i BETA Kazimierz Malinowski"?

    z góry dzięki za aktywność na moim wątku,
    pozdrawiam prawników (sam nim nie jestem ;)
    Mich

  • 2. Data: 2006-04-28 15:58:07
    Temat: Re: nazwa s.c.
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > wspólników, czyli w tym przykładzie, która wersja jest prawidłowa:
    > 1) "ZETA s.c. Jan Kowalski i Kazimierz Malinowski"

    to poprawne... przeciez zakladasz sc jako os fizyczna a nie os fiz prow dz
    gosp

    mozesz prowadzic milion dz i kazda moze miec inna nazwe

  • 3. Data: 2006-04-28 17:31:35
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

    > to poprawne... przeciez zakladasz sc jako os fizyczna a nie os fiz prow dz
    > gosp
    >
    > mozesz prowadzic milion dz i kazda moze miec inna nazwe

    oj wydaje mi się, że to co piszesz dotyczy na pewno spółki jawnej, ale nie
    cywilnej...

  • 4. Data: 2006-04-28 17:36:09
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Mich" <m...@w...totezwywal.pl> napisał w wiadomości

    > oj wydaje mi się, że to co piszesz dotyczy na pewno spółki jawnej, ale nie
    > cywilnej...

    sc to umowa zawiarana pomiedzy X i Y i nie ma nic do tego czy oni prowadza
    inne dzialalnosci w jakiejkolwiek formie
    powtorze mozesz prowadzic milion sc .. kazda pod inna nazwa i z kim innym