  • 1. Data: 2002-04-27 13:15:48
    Temat: nalepka na dysku twardym
    Od: "sulka" <f...@e...pw.edu.pl>

    czy nalepka gwarancyjna i dowod zakupu wystarcza aby zareklamowac dysk?
    czy umowa ustna ze sprzedawca (tzn. na nalepce nie ma zaznaczonego terminu
    gwarancyjnego, tylko data sprzedazy, a sprzedawca mowi ze daje na dysk 3
    lata gwarancji) jest wiazaca prawnie?

    --
    sulka

  • 2. Data: 2002-04-27 15:51:11
    Temat: Re: nalepka na dysku twardym
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

> [...]
    > gwarancyjnego, tylko data sprzedazy, a sprzedawca mowi ze daje na dysk 3

    Źródłem uprawnień z tytułu gwarancji jest dokument gwarancyjny, zazwyczaj
    karta gwarancyjna. Tutaj mówisz raczej o rękojmi - oczywiście że da się w
    ten sposób przedłużyć termin do 3 lat, ale jeśli nie masz tego na piśmie to
    w praktyce nie będziesz tego mógł wykazać. Z dowodem zakupu zawsze masz rok
    rękojmi na podstawie kc.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-27 15:51:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2002, sulka wrote:

    >+ czy nalepka gwarancyjna i dowod zakupu wystarcza aby zareklamowac dysk?

    IMO zależy od solidności sprzedawcy. W wielu miejscach wystarczy,
    niektórzy to ci numer seryjny twojego dysku podadzą ;> choć
    na fakturze nie jest wpisany.

    >+ czy umowa ustna ze sprzedawca (tzn. na nalepce nie ma zaznaczonego terminu
    >+ gwarancyjnego, tylko data sprzedazy, a sprzedawca mowi ze daje na dysk 3
    >+ lata gwarancji) jest wiazaca prawnie?

    IMO - oczywiście.
    Masz 'tylko' problem z udowodnieniem, jeśli sprzedawca twierdzi
    że umawiał się zupełnie inaczej :(
    Biedny sedzia nie bardzo ma jak stwierdzić kto kłamie :]
    No, chyba że masz kilku świadków - i nie sa to twoi koledzy,
    ale klienci tego sprzedawcy (tj. osoby które mniej więcej w tym
    samym czasie kupowały *taki sam* dysk i mają na to "papier").

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-29 19:33:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "sulka" <f...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > sprzedawca mowi ze daje na dysk 3 lata gwarancji)

    Moim zdaniem to nie sprzedawca daje ci gwarancje ale producent dysku. Mialam
    podobna sytuacje. Dostalam pod koniec grudnia dysk. Gwarancja, w rozumieniu
    dokumentu. do niego zaginela. Na dysku znalazlam nalepke z nazwa sklepu w
    ktorym kupiono dysk oraz data - jak mniemam przyjecia dysku do sklepu -
    miesiac wczesniejsza niz data zakupu dysku przez mego ofiarodawce. Sklep
    uznal gwarancje - tym bardziej ze po wejsciu na oficjalna strone producenta
    dysku mozna po wprowadzeniu numeru seryjnego odczytac ze gwarancja wygasa
    w listopadzie 2004 roku.

    HaNkA