  • 1. Data: 2007-06-12 08:16:28
    Temat: nakaz zapłaty w postepowaniu upominawczym -> jest sens sprzeciwu??
    Od: "JareC" <b...@m...com>

    Witam!
    Na poczatku roku dostalem wezwanie do zaplaty za 2 FV, ktorych nigdy
    wczesniej nie widzialem na oczy. FV byly wystawione na podstawie umowy.
    Niestety nie odpowiedzialem na to wezwanie w zaden sposob, teraz sad
    przyslal mi nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym.
    W przypadku pierwszej FV sprawa chyba jest prosta - minely ponad 2 lata
    miedzy terminem platnosci za fakture a doreczeniem wezwania. Natomiast na
    drugiej fv w miejscu mojego podpisu widnieje napis "wg oswiadczenia" (a nie
    upowaznialem tamtej firmy do wystawiania FV bez mojego podpisu)

    Nie czepial bym sie, zaplacil te pieniadze .. jednak chodzi mi o cos
    innego... zamknalem juz DG i moge sobie tymi fakturami tylek podetrzec, poza
    tym firmie z ktora podpiasna mialem umowe, placilem chore pieniadze tylko za
    to, ze na ich terenie moglem swiadczyc swoje uslugi - i tak jeszcze robili
    mi pod gorke, ale nie mialem wyboru, oni narzucili warunki a ja musialem na
    nie przystac.

    Teraz pytanie!
    Jezeli zloze sprzeciw, nakaz zaplaty straci waznosc, wyznaczona zostanie
    rozprawa.
    Kto bedzie musial pokryc koszta jezeli sad uzna ze nie musze placic za jedna
    z fv, natomiast za druga juz tak ?? (jak juz wspomnialem w przypadku jednej
    z FV - okres przedawnienia - KC, art 554)?
    Czy moze (fajnie by było) sad odrzuci caly wniosek???

    W jaki sposob ta sprawa moze sie skonczyc?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-12 14:02:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    JareC napisał(a):
> [...]
    > rozprawa.
    > Kto bedzie musial pokryc koszta jezeli sad uzna ze nie musze placic za jedna

    różnie może być
    zależy jakie kwoty
    może podzielić koszty

    (jak juz wspomnialem w przypadku jednej
    > z FV - okres przedawnienia - KC, art 554)?

    kupowałeś coś?

    > Czy moze (fajnie by było) sad odrzuci caly wniosek???

    nie

    > W jaki sposob ta sprawa moze sie skonczyc?

    wyrokiem

    KG