eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonajem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego › najem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego
    Date: Thu, 09 Feb 2006 09:28:36 +0100
    From: HoQuZ <h...@w...nonospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: najem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego

    Witam,
    mam pewien problem, otóż właścicielka mieszkania które wynajmowałem nie
    chce oddać kaucji które wpłaciłem na początku. Twierdzi ze ponosi koszta
    naprawy różnych rzeczy które to się zepsuły podczas mojego
    zamieszkiwania. Prawdą jest, że wystąpiło kilka usterek które to
    zobowiązałem się naprawić, niestety właścicielka wymusiła oddanie kluczy
    i obecnie remontuje sobie mieszkanie kosztem mojej kaucji -
    np.
    - wymieniła sobie cały kran w kuchni, zepsuty był tylko sam wąż
    doprowadzający wodę - koszt węża 65zł, dla niej koszt 200zł
    - wymienia sobie część pralki, a zepsuło się tylko zamknięcie -
    rzeczywisty koszt do 60zł, dla niej ponad 400zł.
    - twierdzi, że musiała posprzątać mieszkanie
    - twierdzi, że ściany były pobrudzone
    - twierdzi, że przez to zrezygnowali nowi najmujący

    Na jakiej podstawie prawnej może tak robić??

    Przy tym wszystkim nie podpisaliśmy żadnego dokumentu
    zdawczo-odbiorczego przy rozwiązywaniu umowy (jedynie na początku spis
    rzeczy które są w mieszkaniu), więć czy aby nie jest tak, że formalnie
    żadne usterki nie zostały stwierdzone i powinna oddać kaucję w całości?

    Jak mogę walczyć o rozliczenie i oddanie kaucji zgodnie z prawem??

    Jak powinno wyglądać rozwiązanie umowy zgodnie z prawem?? - umowa była
    zawarta na rok, czyli do 15 lutego, ale umowilismy sie ze wynajmować
    bedziemy do 31 stycznia, w rzeczywistosci wyprowadziłem się 23 stycznia
    a umówiłem sie na rozliczenie na 26. Niestety właścicielka wymusiła
    oddanie kluczy tego dnia, ja zgodzilem sie bo mieszkałem już w innym
    mieszkaniu, ale nie dała mi czasu na naprawienie zepsutych rzeczy i
    posprzątanie mieszkania, a teraz jeszcze chce mnie za to obciążyć.

    Pytanie do was specjalistów - jak postępować w takiej sytuacji?

    Do tego wszystkiego zachodzi podejrzenie, że właścicielka nie zgłosiła
    tego do urzędu skarbowego.
    W związku z tym w jaki sposób można to sprawdzić, jak zgłosić to do
    urzędu?? Jakie są to koszta dla wynajmującego i jakie ma prawa i
    obowiązki? Do tego jakie obowiązki i prawa leża po stronie najemcy?

    Co można w tej całej sprawie zrobić??

    Pozdr.