  • 1. Data: 2007-04-02 05:57:40
    Temat: mieszkanie w SM - opłata za windę?
    Od: "jętek" <...@...pl>

    Może ktoś coś poradzi:

    zakupilem mieszkanie w SM. Budynek ma 3 klatki, lecz tylko jedna jest z
    windą. Jak to w klatkach bywa nie ma polaczenia miedzy nimi (tzn. aby
    przejsc z jednej do drugiej trzeba opuscic budynek, albo przejsc po dachu:).
    Ja mieszkam w klatce bez windy. SM rząda ode mnie opłat eksploatacyjnych za
    windę. Oczywiscie nie chce partycypowac w jej utrzymaniu, bo niby dlaczego?
    (inne oplaty wspolne jak oswitlenie, ogrzanie klatki place bez mrugniecia
    okiem). SM podpiera sie paragrafem z umowy kup-sprz, w ktorym deklaruje się
    , że "będę ponosił wszelkie koszty utrzymania".
    Ale wydaje mi sie, że "wszelkie koszty" nie moga być wiążące do czegoś z
    czego nie mogę korzystać.

    Proszę o opinię, może jakiś paragraf?

  • 2. Data: 2007-04-02 10:25:39
    Temat: Re: mieszkanie w SM - opłata za windę?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:euq60l$g17$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *jętek* napisał(a):

> [...]
    > ponosił wszelkie koszty utrzymania".
    > Ale wydaje mi sie, że "wszelkie koszty" nie moga być wiążące do

    Ripostuj, że jak w Twojej klatce będzie winda, to będziesz ponosił
    koszty jej eksploatacji.

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2007-04-02 11:45:54
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości: news:euq60l$g17$1@inews.gazeta.pl

    > Ripostuj, że jak w Twojej klatce będzie winda, to będziesz ponosił
    > koszty jej eksploatacji.

    Wg mnie, należy zrezygnować z opłat za konserwację windy i po prostu wprowadzić
    bilety za przejazd windą.

    A tak poważnie: ja bym nie płacił, ale poszukałbym jakiejś konkretnej pomocy prawnej,
    pogadałbym z sąsiadami itp...

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin