  • 1. Data: 2002-02-15 08:32:32
    Temat: mienie przesiedleńcze??
    Od: "Michal Andruszkiewicz" <m...@p...pl>

    nie wiem czy to się tak dokładnie nazywa - ale interesuje mnie możliwość
    przywiezienia (bez cła) do Polski majątku, który został zakupiony w czasie
    pobytu za granicą.
    Jak długi musi być ten pobyt, jak to dokładnie jest? Co można przywieźć -
    samochód też?

    dzięki z góry za pomoc,

    --
    duzia buzia,

    M.

    prezentowane przeze mnie poglądy są moimi prywatnymi

  • 2. Data: 2002-02-15 20:39:19
    Temat: Re: mienie przesiedleńcze??
    Od: <m...@h...com>

    > Jak długi musi być ten pobyt, jak to dokładnie jest? Co można przywieźć
    samochód też?

    > dzięki z góry za pomoc,

    Caly swoj majatek (wlacznie z samochodem) mozesz legalnie przewiezc.
    Warunek: min. 1 rok pobytu.
    Wszystko musi byc opisane na papierze, a jak dokladnie, to ci odpowie
    ambasada kraju w ktorym jestes.
    M.

  • 3. Data: 2002-02-17 22:27:30
    Od: m...@w...pl (marko)

> [...]
    > M.
    >
    > dodatkowy warunek- samochód musi byc zarejetrowany na ciebie przynajmniej
    6m-cy w kraju pobytu - czyli musi byc używany
    zresztą jak wszystko - celnik może zakwestionować Ci najnowszy TV nie
    rozpakowany z folii
    liste mienia przesiedlenia robisz przed pierwszą odprawą-nie jest nigdzie
    potwierdzana do tego momentu
    musisz mieć tylko zaświadczenie z konsulatu/ambasady, że byłeś co najmniej
    12 miesięcy (ale legalnie - nie na czarno z 3 miesięczną wizą turystyczną)
    przy pierwszej (może być kilka) odprawie celnik ja rejestruje i już nic
    więcej poza tym co jest na liście się nie przywiezie
    sprawy związane z transportem i cłem moge zaaranżować
    w ramach swojej działalności
    pozdrawiam
    marko

  • 4. Data: 2002-02-17 22:59:13
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    marko wrote:

> [...]
    > 12 miesięcy (ale legalnie - nie na czarno z 3 miesięczną wizą turystyczną)

    a jak dokladnie to pisze w papierze ?
    Czy nawet ktos przebywajacy 10 lat za granica, ale na czarno,
    tez nie ma prawa do mienia przesiedlenczego, nawet gdy ma wazny
    paszport, wbite
    daty przylotu/wylotu
    i np. wydano mu w miedzyczasie paszport konsylarny ?

    > przy pierwszej (może być kilka) odprawie celnik ja rejestruje i już nic
    > więcej poza tym co jest na liście się nie przywiezie
    > sprawy związane z transportem i cłem moge zaaranżować
    > w ramach swojej działalności

    jakie koszty ?

    I zapomniales dodac, ze przedmiotow mienia przesiedlenczego nie wolno
    zbyc w ciagu roku ( o ile dobrze pamietam) a w przypadku zbycia nalezy
    oplacic podatek i oplaty celne, graniczne, jak dla importowanego
    przedmiotu.

    Jacek

  • 5. Data: 2002-02-18 19:03:45
    Od: m...@w...pl (marko)

> [...]
    > paszport, wbite
    > daty przylotu/wylotu
    > i np. wydano mu w miedzyczasie paszport konsylarny ?

    zajrzyj do ambasady, napewno pomogą

    > jakie koszty ?
    ile wagowo/objetościowo?,
    skąd? , dokąd?,
    transport lotniczy?, morski?, drogowy?

> [...]
    > zbyc w ciagu roku ( o ile dobrze pamietam) a w przypadku zbycia nalezy
    > oplacic podatek i oplaty celne, graniczne, jak dla importowanego

    + odsetki
    pozdrawiam
    marko