  • 1. Data: 2002-02-15 00:44:01
    Temat: Problem być może z firmą wyłudzającą pieniądze (StudentCenter)
    Od: "FunBoy" <m...@p...onet.pl>

    Mam problem z firmą załatwiającą wyjazdy dla studentów do USA w celach
    zarobkowych. Firma się nazywa StudentCenter (www.studentcenter.pl), a jej
    program służący temu celowi "Work&Travel".

    Wpłacając kolejne sumy na poczcie na blankiecie podaje się takie namiary na
    tą firmę jak:

    ----------------------------------

    StudentCenter
    FortisBank O/Warszawa
    16001068-3010-209550-001

    ----------------------------------

    Ale dziś przypadkiem chciałem wpłacić w "moim" banku (PeKaO S.A.). Podaje
    się wtedy tylko numer konta na które się wpłaca kwotę. Podałem pani za
    okienkiem ten numer i zdziwienie mnie ogarnęło jak podała mi dane firmy
    posiadającej to konto:

    ----------------------------------

    Synoradzk Autoryz. partner Renault

    Warszawa

    ul. Bartycka 183

    16001068-3010-209550-001

    ----------------------------------

    Dokładnie coś takiego się jej wyświetliło w komputerze.

    Co wy o tym sądzicie?

    Najgorsze jest to, że wpłaciłem już kwotę 1850zł na to konto i nie wiem co
    teraz będzie. Sam nie wiem co mam o tym myśleć, gdyż w zeszłe wakacje moi
    znajomi byli właśnie na tym programie w USA i nic złego się nie wydarzyło.

    Powiedzcie co mam zrobić, aby się dowiedzieć na ile ta firma jest wiarygodna
    i co jest przyczyną tych różnych danych odnośnie tego samego konta
    bankowego. Jak mam postąpić aby jak najwięcej danych (prawdziwych) wyciągnąć
    odnośnie tej firmy.

    W sumie firma bierze ok. 6000zł za załatwienie wizy (na którą można
    pracować), ubezpieczenia, pracy, biletu lotniczego - czyli w zasadzie
    wszystkiego co jest potrzebne aby legalnie pracować w USA. Dziś się
    dowiedziałem, że mam czas do 24 lutego na zapłacenie kolejnych pieniędzy
    (tj. 500zł + 1000zł + 2000zł, także jeszcze więcej niż już wpłaciłem).

    Z góry bardzo dziękuję.

    Pozdrownienia

    FunBoy

  • 2. Data: 2002-02-16 15:01:14
    Temat: Re: Problem byc moze z firma wyludzajaca pieniadze (StudentCenter)
    Od: FunBoy <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2002 01:44:01 +0100, "FunBoy"
    <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Mam problem z firmą załatwiającą wyjazdy dla studentów do USA w celach
    >zarobkowych. Firma się nazywa StudentCenter (www.studentcenter.pl), a jej
    >program służący temu celowi "Work&Travel".
    (...)

    Czy rzeczywiscie nikt nie potrafi mi pomoc?

    Moze przynajmniej ktos mnie nakieruje jak mam sprawdzic ta firme.

    Pozdrownienia
    FunBoy

  • 3. Data: 2002-02-20 21:18:34
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    firma ta powinna chyba miec jakis telefon kontaktowy nie mowiac juz o
    siedzibie. Mogla zajsc pomylka w podaniu numeru konta. Moze chodzi o inny
    oddzial banku. Mysle ze powinienes sprobowac wplacic bezposrednio w Fortis
    ze wskazaniem beneficjenta. Jesli wplaciles na zly podmiot podajac na
    przelewie tytul zaplaty to ten na rzecz ktorego wplynela ta kwota, o ile
    jest tym blednym ma obowiazek zwrocic kwote - tytul bezpodstawne
    wzbogacenie.
    pozdrawiam
    derski