  • 1. Data: 2006-11-27 20:09:20
    Temat: miedzynarodowe prawo jazdy [USA]
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam,
    najprawdopodobniej wyjezdzam w wakacje do USA. Przydałoby sie prawo jazdy...
    Slyszalem o miedzynarodowym. Gdzie po cos takiego sie zglosic? jak wyglada
    procedura? oplaty? czas oczekiwania? jakies egzaminy dodatkowe? czy majac 20
    lat moge prowadzic auto w USA? etc.

    pzdr

  • 2. Data: 2006-11-27 20:14:59
    Temat: Re: miedzynarodowe prawo jazdy [USA]
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > procedura? oplaty? czas oczekiwania? jakies egzaminy dodatkowe? czy majac 20

    najbliższy PZMot

  • 3. Data: 2006-11-27 20:15:16
    Od: Adam <a...@N...pl>

    karkow napisał(a):
> [...]
    > procedura? oplaty? czas oczekiwania? jakies egzaminy dodatkowe? czy majac 20

    Witam,

    Miedzynarodowe prawo jazy dostaniesz w urzedzie komunikacyjnym, gdzie
    wystawiono twoje obecne prawo jazdy. Nie jest to drogie (z tego co
    pamietam rzedu 20zl?) i zajmuje pare dni.
    Ale nie wiem czy w ogole jest to potrzebne, bo w stanach podobno
    wystarczy polskie prawo jazdy (nowe).

    Adam

  • 4. Data: 2006-11-27 20:30:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adam wrote:
    > [...]
    > Ale nie wiem czy w ogole jest to potrzebne, bo w stanach podobno
    > wystarczy polskie prawo jazdy (nowe).

    Nie jest potrzebne. Nie ma tez problemu z wypozyczaniem samochodu na
    polskie prawo jazdy (przynajmniej w Herzu).

    Piotrek

  • 5. Data: 2006-11-27 20:36:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    karkow wrote:
> [...]
    > procedura? oplaty? czas oczekiwania? jakies egzaminy dodatkowe? czy majac 20

    Przede wszystkim poczytaj na temat przepisów drogowych obowiązujących w
    stanie po którym będziesz jeżdził.

    Niektóre z przepisów nie są oczywiste - przynajmniej dla Polaków.

    Zwłaszcza uważaj na świtła, które są ustawiane *za* skrzyżowaniem.
    Można się nieźle wpakować ...

    No i zachowanie na skrzyżowaniach "równorzędnych" - zapomnij o
    pierwszeństwie dla nadjeżdżajacego z prawej strony ...

    Piotrek

  • 6. Data: 2006-11-28 01:09:07
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "karkow" <k...@o...pl> wrote in message news:ekfglo$61o$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jak wyglada procedura? oplaty? czas oczekiwania? jakies egzaminy
    > dodatkowe? czy majac 20 lat moge prowadzic auto w USA? etc.

    weź normalne polskie prawo jazdy i wystarczy.
    tylko naucz się amerykańskich przepisów w stanie do któego lecisz.
    Mogą się "ździebko różnić" co skończyć się może klepaniem balchy na twój
    koszt, co może ci się nieciekawie opłacać.
    Pamiętaj również o tym, że nawet jak weźmiesz samochód od znajomego to jego
    ubezpieczenie (o ile cię do niego nie dopisze) nie pokrywa tego co
    narozrabiasz. A to może pójść w miliony.
    Jeśli wypożyczasz samochód to od razu z pakietem ubezpieczeń.

  • 7. Data: 2006-11-28 14:59:54
    Od: Jasek' <j...@p...onet.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > narozrabiasz. A to może pójść w miliony.
    > Jeśli wypożyczasz samochód to od razu z pakietem ubezpieczeń.

    Dodam jeszcze ze w wieszosci wypozyczalni zaplaci ekstra za mlody wiek
    (kupe kasy na ogol o ile w ogole wypozycza).

    Jacek

  • 8. Data: 2011-01-21 10:33:09
    Od: "Prawo Jazdy" <aaa-prawko@WYTNIJ_TOaaa-prawko.pl>

    www.AAA-prawko.pl