  • 21. Data: 2009-11-07 08:45:01
    Temat: Re: markowy wyrób a dzielenie i sprzedaż
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Nov 2009, Roman Rumpel wrote:

    > Nie rozumiem pytania.
    > Napisałem przecież, że jak tylko powiesz, to OK, jak będziesz nakładał
    > napisy, to nie ok.

    No to piszesz coś, z czego musiałyby wyniknąć absurdy.

    > Twierdzisz , że każdemu wolno nakładać znak na opakowania?

    Ale to jest CO INNEGO! Co ma ZNAK do NAPISU?

    Rozróżnij dwie rzeczy:
    - NAPIS "coca cola". Przykładowo zrobiony jakimś fontem który nie jest
    chroniony prawami autorskimi. Jest to treść zawierajaca informację
    o produkcie o zastrzeżonej *nazwie*, ale *informację* (o produkcie)
    W tej postaci występuje (ów napis) np. we wszystkich naszych postach
    - ZNAK "coca cola", który jest zapisany KONKRETNYMI literami i ma ochronę
    jako znak GRAFICZNY.
    Taki wymalowany na butelkach na przykład, z zawijasami liter "C":
    http://www.cocacola.com.pl/produkt.htm
    Podobna sprawa dotyczy i samej butelki Coca-Coli, o charakterystycznym
    "zawinięciu" boków.

    Usiłujesz skutecznie wymieszać dwie różne sprawy, i zasugerować, że
    z tej okazji że nie wolno samowolnie posługiwać się ZNAKIEM Coca-Cola
    (no nie wolno, nie można sobie wyprodukować kubków ze *znakiem*
    Coca-Coli, argumentując "będę w nich colę sprzedawał) to (ma nie być)
    wolno wyrobu o nazwie Coca-Cola firmy Coca-Cola co. oznaczać NAPISEM
    "Coca-Cola"!
    Jeszcze moment, a wywiedziesz, że w cenniku trzeba by wtedy podawać
    "napój zawierający kwas fosforowy...." :> (patrz przykład z restau-
    ratorami w poście obok).
    "Wszystkie znaki nazwy użyte w poście są własnoscią ich właścicieli
    i użyte zostały w celach przykładowych" :P
    (w końcu, jako ze w ramach postu NIE sprzedaję produktu pt. "oryginalna
    Coca-Cola przelewana z butelek w kubki" to NIE przysługuje mi ustawowe
    prawo do posługiwania się zarejestrowaną nazwą "w celu" - jakbym
    sprzedawał, to "w zakresie sprzedaży" miałbym je by default).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-11-07 09:48:56
    Od: pavkens <p...@g...com>

    >   Może zaprotestować, jak się wpieni że w wyniku przelewania produkt
    > "utraci jakość", czyli ilość dwutlenku węgla będzie mniejsza, więc
    > produkt będzie się mniej pienił, bilan piany trzeba zachować ;)

    NO właśnie o taki przykład mi chodzi!

    I co wtedy jak powie - słuchaj Panie, sprzedajesz COCA COLE
    przelewaną , jest bez gazu i smakuje jak siuśki! Zrobiłeś nam złą
    reklamę! .................

  • 23. Data: 2009-11-07 14:15:25
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Roman Rumpel wrote:

    > Wiesz, chodzę na mecze piłki kopanej(nawet za chwilę na jeden
    > wychodzę)Na stadionie kiełbaskarze Dibbleropodobni właśnie w ten sposób
    > sprzedają colę, że ją rozlewają z PETów do kubków. Nie sądzę, zeby mieli
    > jakiekolwiek specjalne atesty :)

    Mam nieodparte wrażenie, że i producent/dystrybutor i Sanepid mogłi by
    taki interes zamknąć w ciągu kilku minut. A że tego nie robią, to już
    inna sprawa.

    Zauważ, że nawet w dobrych knajpach, jak zamawiasz "firmowy" napój,
    dostajesz i szklankę i butelkę. Chyba, że dany zakład posiada
    dystrybutor do napojów, wtedy "konfekcjonuje" go samodzielnie.

    M.

  • 24. Data: 2009-11-09 09:20:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Nov 2009, pavkens wrote:

    > NO właśnie o taki przykład mi chodzi!
    >
    > I co wtedy jak powie - słuchaj Panie, sprzedajesz COCA COLE
    > przelewaną , jest bez gazu i smakuje jak siuśki! Zrobiłeś nam złą
    > reklamę! .................

    No to przecież może pozwać z przepisów o nieuczciwej reklamie
    właśnie. Albo dowolnych innych, opisujących szkodę którą
    ponióśł. Prawu do znaku firmowego (skoro go nie użyto) ani
    prawu do nazwy (skoro zepsuto oryginalny produkt) w niczym
    to nie uchybia.
    Porównaj sobie z wersją, kiedy dealer sprzedaje "oryginalne"
    samochody, w "oryginalnej" cenie, zapominając dodać, że
    w miedzyczasie były powodzią zalane pod sam dach :>

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-11-09 13:00:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-11-2009 o 10:20:33 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Porównaj sobie z wersją, kiedy dealer sprzedaje "oryginalne"
    > samochody, w "oryginalnej" cenie, zapominając dodać, że
    > w miedzyczasie były powodzią zalane pod sam dach :>

    Nie nie, te samochody "took part in a special event",
    a przecież to mógł być rajd ;)

    --
    Tomek