  • 1. Data: 2006-02-05 19:58:18
    Temat: faktury w PDF wysylane elektronicznie...
    Od: "Michal Wornakow" <a...@W...gazeta.pl>

    Czy mozna wystawiac faktury w sklepie internetowym i udostepniac jako PDF?

    bo wszedzie czytam o podpisach elektronicznych itp., ale np. faktury za
    doladowania za telefon GSM np. w mbanku sa wystawiane i wysylane w PDFie bez
    podpisow (elektronicznych) itp. z takim oswiadczeniem jak:

    "Informujemy rowniez, ze na fakturze VAT nie sa wymagane podpisy wystawcy
    i odbiorcy faktury
    (zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Finansow z dnia 27 kwietnia 2004 r. w
    sprawie zwrotu podatku niektorym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatkow,
    zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarow i
    uslug, do ktorych nie maja zastosowania zwolnienia od podatku od towarow i
    uslug (Dz.U. z dnia 1 maja 2004 r. Nr 97, poz. 970). "

  • 2. Data: 2006-02-05 20:04:35
    Temat: Re: faktury w PDF wysylane elektronicznie...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@W...gazeta.pl> napisal(a):
> [...]
    > doladowania za telefon GSM np. w mbanku sa wystawiane i wysylane w PDFie bez
    > podpisow (elektronicznych) itp. z takim oswiadczeniem jak:

    No, bo to przecież nie są faktury elektroniczne, tylko faktury papierowe
    drukowane przez klienta. Będziesz się lepiej czuł, jeśli je wydrukuje drukarka
    u sprzedawcy? :) Różnica będzie tylko taka, że wtedy w cenie usługi dopłacisz
    za kartkę, toner, znaczek i pracę kogoś kto to zaniósł na pocztę.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-02-05 20:09:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michal Wornakow napisał:
    > Czy mozna wystawiac faktury w sklepie internetowym i udostepniac jako PDF?

    Tak.

    > bo wszedzie czytam o podpisach elektronicznych itp., ale np. faktury za

    To jest co innego - nie mają one formy papierowej.
    Natomiast tego pdf, musisz sobie wydrukować, żeby móc zaksięgować.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Czy oddamy Gdańsk muzułmanom?
    http://www.partia-rozwoju.org/aktualnosci.htm

  • 4. Data: 2006-02-05 20:33:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > No, bo to przecież nie są faktury elektroniczne, tylko faktury papierowe
    > drukowane przez klienta.

    Czekaj, czekaj - ale dopoki klient ich nie wydrukuje to czym one wlasciwie
    sa? Cyfrowym zapisem wydruku faktury? ;) I teraz jak taka forma bytnosci
    faktury ma sie do obowiazujacych przepisow? ;)

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 5. Data: 2006-02-05 20:49:58
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Czekaj, czekaj - ale dopoki klient ich nie wydrukuje to czym one wlasciwie
    > sa? Cyfrowym zapisem wydruku faktury? ;) I teraz jak taka forma bytnosci
    > faktury ma sie do obowiazujacych przepisow? ;)

    tu chodzi o kluczowe znaczenie pojecia "faktura elektroniczna" - dla
    informatyka "elektroniczna" jest taka faktura w PDF. Natomiast z punktu
    widzenia urzedu skarbowego i ustaw odpowiednich taki PDF to jest
    "faktura" - nie wydrukowana faktura "papierowa" w formie
    "elektronicznej". Zas faktura "elektroniczna" to bylaby wtedy, gdyby
    byla podpisana "podpisem elektronicznym". I znow, dla informatyka
    "podpis elektroniczny" to moze byc "skan podpisu w pliku jpg" no ale nie
    stety to nie bedzie podpis elektorniczny w rozumieniu ustawy itd....

    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 6. Data: 2006-02-05 20:55:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:
    > Czekaj, czekaj - ale dopoki klient ich nie wydrukuje to czym one wlasciwie
    > sa?

    Niczym.

    > Cyfrowym zapisem wydruku faktury? ;) I teraz jak taka forma bytnosci
    > faktury ma sie do obowiazujacych przepisow? ;)

    A kogo to obchodzi?
    Księguje fakturę po wydrukowaniu i wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 7. Data: 2006-02-05 21:46:18
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 5 Feb 2006 19:58:18 +0000 (UTC), *Michal Wornakow*
    <news:ds5lcq$s7f$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Czy mozna wystawiac faktury w sklepie internetowym i udostepniac jako PDF?

    Można. Ja sobie drukuję ze strony internetowej Tlenofonu i potem opłacam na
    poczcie. Faktura jest wystawiana w html-u.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2006-02-06 08:30:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > "podpis elektroniczny" to moze byc "skan podpisu w pliku jpg" no ale nie
    > stety to nie bedzie podpis elektorniczny w rozumieniu ustawy itd....

    Ja to wiem ;) Chodzi mi to taki drobiazg, ze z punktu widzenia urzednika
    fakturą można nazwać dokument wydrukowany lub też dokument elektroniczny
    spełniający wymogi rozporządzenia o fakturach elektronicznych. Wynika
    z tego, że obraz dokumentu w pliku pdf fakturą nie jest ;) Może nią być
    o ile zostanie wydrukowany.

  • 9. Data: 2006-02-08 23:42:01
    Od: "Joanna" <janna3445<tnij>@gazeta.pl>

    Faktura jest wystawiana w html-u.