  • 11. Data: 2004-05-20 06:20:33
    Temat: Re: mandat za olej opalowy
    Od: "Jgor" <s...@S...go2.pl>

    Użytkownik "wwww wwwww" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c8f3qk$5t7$1@inews.gazeta.pl...
    > Dziekuje za odpowiedzi chociaz ciagle nie jestem pewien jakie "zlo"
    karane
    > jest z paragrafu Art. 52b. Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych
    > podlega karze grzywny do 500 zł.

    Niezła logika z tym podatkiem akcyzowym;-)
    Niby towar kupiłeś (zapłaciłeś tyle ile żądali), a nie do końca jest
    twój (nie możesz go spożytkować wedle swojej woli:-( ).
    A gdy się ten olej opałowy ("opałowo-napędowy") używa do ogrzewania
    samochodu, to co na to przepisy? Z paliwa więcej uzyskuje się ciepła niż
    energii do napędu;-), to może jedynie tylko niewielka część oleju
    napędowego powinna podlegać podatkowi akcyzowemu (i to samo z gazem)?
    A tak w ogóle to powinni wprowadzić powszechnie różnicowanie cen towarów
    w zależności od tego, jak będą zużywane. Ale by się narobiło..., a ile
    kasy by wpłynęło do budżetu, ile kar od niewłaściwego użycia, ile
    różnych kontroli, dokumentacji wszelkiej,..., może i bezrobocie by
    zmalało... ;-)

    Pozdr.
    Jgor

  • 12. Data: 2004-05-21 10:00:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, tch wrote:
    [...]
    >+ a swoją drogą to ciekawe że nie mogę do swojej prywatnej własności wlewać
    >+ dowolnych mikstur
    >+ legalnie zakupionych często na f vat.
    >+ tylko czekać na zakaz słodzenia herbaty kubańskim cukrem.

    Przecież blisko a trafiłbyś dokładnie.
    Zakaz solenia BYŁ. Dokładniej dozwolona była tylko sprzedaż
    soli "spożywczej" (z jodem), soli kamiennej bez dodatków nie
    wolno było sprzedawać (!).
    I w tej chwili jest mniej restrykcyjnie ale śmieszniej: sól
    kamienna jest obłożona akcyzą :>
    Wszystko w trosce o ciebie, drogi obywatelu... ;>
    Bo dobrowolnie nie chciałeś się jodować :)

    >+ i zakaz palenia skrętów./tu też omijam akcyzę/ czekam na ustawę.......

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd