  • 1. Data: 2002-07-18 14:14:42
    Temat: mandat sprzed dwoch lat - epilog w urzedzie skarbowym ?!?
    Od: "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl>

    witam,
    ponad dwa lata temu dostalem mandat za wykroczenie drogowe. Tak sie akurat
    zlozylo ze wtedy obowiazywale stare przepisy no i za mandat nie zaplacilem.
    Obecnie po ponad dwoch latach dostalem wezwanie z urzedu skarbowego co mnie
    zdziwilo co ma piernik do wiatraka.
    w zwiazku z tym pytanie,
    czy mandat te nnie powinien ulec przedawnieniu ?
    co dalej z tym faktem jesli w sprawe wmieszala sie skarbowka ? nie mam firmy
    wiec co moga zrobic osobie prywatnej ?

    pozdrawiam
    coolio

  • 2. Data: 2002-07-18 14:31:55
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl> naskrobał/a w

    > czy mandat te nnie powinien ulec przedawnieniu ?

    Tylko, że to troche dłużej niż 2 lata.

    > co dalej z tym faktem jesli w sprawe wmieszala sie skarbowka ? nie
    > mam firmy wiec co moga zrobic osobie prywatnej ?

    Siąść ci na podatkach zum beispiel.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153 ftp://b3d:b...@2...97.45.36
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.

  • 3. Data: 2002-07-18 16:06:26
    Od: "Andrzej W" <a...@o...pl>

    <g...@S...SPAM.wp.pl> wrote:

    > "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Tylko, że to troche dłużej niż 2 lata.

    > Siąść ci na podatkach zum beispiel.

    albo wejść na pensję. Mają NIP, wyślą do księgowej pismo, które
    księgowa musi respektować i potrącic z poborów.
    Przedawnienie , zdaje się, następuje po 3 latach.

    --
    Andrzej

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 4. Data: 2002-07-18 16:51:01
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > albo wejść na pensję. Mają NIP, wyślą do księgowej pismo, które
    > księgowa musi respektować i potrącic z poborów.
    > Przedawnienie , zdaje się, następuje po 3 latach.

    dokładnie ..po 3latach.
    A jeszcze nie widziałem "mandatu" na firmę np. BSK s.a.
    ...mandat jako grzywna-kara zawsze wypisywany jest na
    winnego wykroczenia ... imię - nazwisko - adres.
    I z tego sciagane w trybie egzekucji adm.

    coś mi się wydaje, że tego nie unikniesz.

  • 5. Data: 2002-07-18 17:32:29
    Od: "bellboy" <b...@h...pl>

    <b...@k...onet.pl> wrote:

> [...]
    > winnego wykroczenia ... imię - nazwisko - adres.
    > I z tego sciagane w trybie egzekucji adm.
    >
    > coś mi się wydaje, że tego nie unikniesz.

    ale odwlekać można ;) tylko trzeba się porozumieć z poborcą
    skarbowym. Właśnie dziś byłem u mojego ;)
    Na biurku leżały sterty niezapłaconych mandatów.
    Pan poborca łaskawie zgodził się, żebym co miesiąc płacił
    1 mandat(zebrało mi się kilka w ciągu ponad 2 lat).
    Najśmieszniejsze, że koszty egzekucji to np. od 300 zł ok. 20.
    Najtańszy kredyt w Polsce.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

  • 6. Data: 2002-07-18 17:42:04
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "bellboy" <b...@h...pl> naskrobał/a w

    > Najśmieszniejsze, że koszty egzekucji to np. od 300 zł ok. 20.
    > Najtańszy kredyt w Polsce.

    A nie licza odsetek?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153 ftp://b3d:b...@2...97.45.36
    Chrzanić sygnaturki !!!!

  • 7. Data: 2002-07-18 17:48:49
    Od: "Andrzej W" <a...@o...pl>

    <g...@S...SPAM.wp.pl> wrote:

    > "bellboy" <b...@h...pl> naskrobał/a w

    > A nie licza odsetek?

    Nie, nie mogą liczyć odsetek, tylko koszty egzekucji.
    Wiadomo, że jeśli poborca będzie wielokrotnie do Ciebie
    przyjeżdżał kilkadziesiat km to koszty wzrosną.
    Dlatego dobrze jest się z nim porozumieć.

  • 8. Data: 2002-07-18 17:54:23
    Od: c...@w...pl (chawison)

    --ja bylem zaplacic mandat wysokosci 50 pln i ku mojemu zdziwieniu po 1,5
    roku zaplacilem 46,50
    to jest dopiero kraj ...!!

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-07-18 20:04:00
    Od: "BliSki." <b...@w...pl>

    "bellboy" wrote:
> [...]
    > Pan poborca łaskawie zgodził się, żebym co miesiąc płacił
    > 1 mandat(zebrało mi się kilka w ciągu ponad 2 lat).

    To jakiś wyjątkowo łaskawy był dla Ciebie.
    Mam nadzieje, że mój będzie też taki dla mnie.

    --
    Pozdr, (R) BliSki. (tm)

  • 10. Data: 2002-07-18 20:50:43
    Od: "Andrzej W" <a...@o...pl>

    <b...@w...pl> wrote:

    > To jakiś wyjątkowo łaskawy był dla Ciebie.
    > Mam nadzieje, że mój będzie też taki dla mnie.

    OOOO , krecik ;-)
    Tak dużo masz tych mandatów na drodze Zielona G. - Wrocław ? ;P]