    From: "tadek.subocz" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mandat/radar/straz miejska
    Date: Thu, 4 Jun 2009 07:41:08 -0700 (PDT)

    Witam,

    dostalem fotke za predkosc. nadawca straz miejska. Na zdjeciu widac
    moj samochod (nr rejestracyjny). Zdjecie kierowcy (hmm jest wyraznie
    zrobione...tylko jest maly szkopol ==> twarzy prowadzacego praktycznie
    nie widac. Widac jedynie czolo i czarne okulary...i nic wiecej (cien i
    nawigacja przyslonila cala reszte).
    Oczywiscie do zdjecia dolaczone sa zalaczniki: dla wlsciciela jesli
    popelnil wykroczenie, dla innej osoby, pouczenie oraz swiadectwo
    legalizacji radaru.

    W pouczeniu 4 punkty:
    1-szy: jesli wlaściciel i przyznaje sie do winy - osobiscie stawic sie
    i zlozyc wyjasnienia w charakterze osoby podejrzanej o popelnienie
    wykroczenia. Mam na to 7 dni.
    2-gi punkt: jesli nie moge stawic sie osobiscie, mozna zakonczyc
    sprawe poprzez wyrazenie zgody na przyjecie mandatu. Ale musze
    wypelnic zalaczniki i odeslac do strazy miejskiej.
    3-ci punkt jesli nie ja jestem sprawca prosza o wskazanie kto to byl i
    podac mu drugi zalacznik i odeslac.
    4-ty) w przypadku braku odpowiedzi na niniejsze wezwanie lub
    niestawienie sie pod wskazanym adresem, skieruje wniosek do sadu
    grockiego.

    Jak postapic jesli nie chcemy placic i przyjmowac punktów (w
    szczegolnosci punktow), nie mozemy sie stawic - drugi koniec kraju, a
    na zdjeciu ciezko okreslic kto jechal.

    Wyslac list polecony przyznajac sie do tego, ze to moj samochod...ale
    nie wiem kto jest prowadzacym? Nie rozpoznaje tej osoby, nie pamietam
    co robilem w danym dniu. Tym samym nie odmawiam zeznan, zwyczajnie
    zeznaje ze nie pamietam.
    A może wskazać: jakiegos kolege z zagranicy ktory byl ze mna w
    delegacji (on prowadzil)- ale nie mam jego danych bo po co,a ja
    spalem z tylu. Badz autostopowicz.

    Czy moze siedziec cicho i czekac jak sami sie ze mna skontaktuja?
    Macie jakies doswiadczenia w tym temacie.