    From: "Piotr" <h...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mandat
    Date: Tue, 22 Sep 2009 22:37:00 +0200

    Witam,

    Nurtuje mnie pewna kwestia.
    Otóż dziś dostałem mandat "drogowy" i o ile samego mandatu się nie czepiam,
    choć sprawa wg mnie jest mocno dyskusyjna, o tyle chciałem zapytać o pewną
    sprawę: policja zatrzymała mnie na odcinku gdzie linia pobocza była ciągła i
    samo pobocze było na tyle wąskie że mój (i policji też) samochód kołami
    lewej strony stał na pasie ruchu (około 30cm).
    Co prawda policja włączyła koguta ale ich samochód stał przed moim a moje
    auto było dostawcze więc jadącym z tyłu i tak zasłaniałem tego koguta.
    Żeby nas ominąć samochody musiały się zatrzymywać i czekać aż z naprzeciwka
    będzie wolne.

    I teraz moje pytania: czy wolno im było tak zrobić? czy nie powinni
    odeskortować mnie do bezpieczniejszego miejsca żeby nie stwarzać zagrożenia
    innym kierującym? Czy mogę się na to gdzieś poskarżyć i czy jest sens?
    Zrobiłem telefonem ładną fotkę gdzie widać moje auto i policyjne wystające
    na pas ruchu.

    Pozdrawiam
    Piotr