  • 1. Data: 2002-02-03 14:34:51
    Temat: malzenstwo w "rodzinie"
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    hej;

    czy jest mozliwe malzenstwo, gdy on i ona maja wspolnego przodka w postaci
    pradziadka? prababki byly juz inne.

    pozdrawiam

    bulba

  • 2. Data: 2002-02-03 16:37:39
    Temat: Re: malzenstwo w "rodzinie"
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 3 Feb 2002, bulba wrote:

    > czy jest mozliwe malzenstwo, gdy on i ona maja wspolnego przodka w postaci
    > pradziadka? prababki byly juz inne.

    Tak, małżeństwo jest możliwe nawet przy wspólnych dziadkach (a więc
    kuzyni). Nieważność małżeństwa powoduje jedynie pokrewieństwo w linii
    prostej (w tym rodzeństwo), oraz powinowactwo w linii prostej (np. z
    siostrą męża - można jednak otrzymać od sądu "dyspensę").

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-03 21:10:09
    Od: "Aversa" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    > (np. z
    > siostrą męża - można jednak otrzymać od sądu "dyspensę").

    Wątpię - z tego co wiem homoseksualne (także kobieta z kobietą) małżeństwa w
    Polsce są zakazane!
    ;-)))

    A.

  • 4. Data: 2002-02-04 11:33:28
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Aversa" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    >
    > Wątpię - z tego co wiem homoseksualne (także kobieta z kobietą) małżeństwa
    > Polsce są zakazane!
    > ;-)))

    Poprawka: nie są zakazane, ale po prostu nie istnieje coś takiego, jak
    małżeństwo osób jednej płci.