  • 1. Data: 2004-12-09 01:21:56
    Temat: malarska kopia zdjęcia a prawa autorskie???
    Od: kukua<r...@w...pl>

    jezeli skopiuję zdjecie w ten sposób ze namaluje identyczna
    kompozycję a zmienie np pewne elementy i kolorystyke i zechce
    sprzedac - czy autor zdjecia ma prawo oskarżyć mnie o łamanie jego
    praw autorskich?

    a jezeli wiernie skopiuje zdjecie ale w ten sposob ze namaluje to
    pastelem, akrylem, olejem, no niewazne, ale ze bedzie zywo
    przypominało ta fotografie i obraz wystawię do sprzedazy to łamię
    prawo?

    bardzo prosze o odpowiedz gdyz nie wiem czy własnie tego nie robie :)
    a nie chce miec problemów i ewentualnie sie wycofam ze sprzedazy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-09 01:27:43
    Temat: Re: malarska kopia zdjęcia a prawa autorskie???
    Od: kukua<r...@w...pl>

    z jednej strony logiczne jest ze jak ja to maluję to jest moje. ale z
    drugiej... kopiuje to w pewien sposób.. tzn samą kompozycję, no
    i "kradnę" pomysł.... jestem w kropce.

    zdjecie jest z netu z napisem "all rights reserved" ;))) no i tak mnie to
    zastanowiło :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-12-09 10:33:23
    Od: kukua<r...@w...pl>

    hm
    czy ktos mógłby mi pomóc? bardzo prosze.....

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-12-09 13:45:38
    Od: kukua<r...@w...pl>

    PROOOSZEE....... :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-12-09 21:34:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kukua" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka,
    adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do
    utworu pierwotnego. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od
    zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie
    prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych
    spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na
    sporządzenie opracowania. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał
    w wyniku inspiracji cudzym utworem.

    Moim zdaniem Twój obraz jest samodzielnym dziełem powstałym z inspiracji
    cudzym zdjęciem. Stąd też nie narusza to praw autorskich do zdjęcia. Ale to
    MOJE zdanie!