  • 1. Data: 2004-12-09 01:15:32
    Temat: Obowiązek dołączenia instrukcji w jęz. polskim
    Od: "Marcin K." <k...@v...pl>

    Witam;
    kupiłem na Allegro aparat fot, do którego nie było dołaczonej instrukcji
    obsługi w jęz. polskim, a jak wygooglowałem, taki obowiązek sprzedawca ma:

    http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=U
    TF-8&q=obowi%C4%85zek+%
    22instrukcje+obs%C5%82ugi%22+polskim

    1: co mu za to grozi? Wiem że wg prawa grzywna, ale jak to jest w praktyce?
    Dostanie grzywnę, czy uniewinnienie za niską szkodliwość?
    2: jeżeli może dostać-co zrobić, żeby dostał? Doniesienie do prokuratury?

    Marcin.
    Wiem że "byle co" ale sprzedawca mnie wkurzył...gdy napisałem o braku
    instrukcji w jęz. polskim -wystawił mi negatywną ocenę pisząc, że nigdzie nie
    pisał, że taką instrukcję dołączy i że to moja wina, że nie doczytałem opisu na
    Allegro...

  • 2. Data: 2004-12-09 01:28:46
    Od: "ja" <k...@v...pl>

    Tylko nie piszcie że pieniactwo :)

  • 3. Data: 2004-12-09 08:35:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin K." <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witam;
    > kupiłem na Allegro aparat fot, do którego nie było dołaczonej instrukcji
    > obsługi w jęz. polskim, a jak wygooglowałem, taki obowiązek sprzedawca
    ma:

    Jeśli sprzedawca nie dokonał sprzedaży w ramach działalności gospodarczej
    to nie ma takiego obowiązku.

    > Doniesienie do prokuratury?

    Oraz ABW, UOP, NIK, KGB, CIA. I nie zapomnij o Elżbiecie Jaworowicz.

    A nie ma racji?

    Alek

  • 4. Data: 2004-12-09 08:36:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ja" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko nie piszcie że pieniactwo :)

    A dlaczego nie?

    pieniactwo
    pieniactwo
    pieniactwo
    pieniactwo
    pieniactwo

    Alek

  • 5. Data: 2004-12-09 09:58:42
    Od: "Marcin" <k...@v...pl>

    Więc jeżeli prowadzi DG, to czy jest sposób na to, żeby postarał się tą
    instrukcję dostarczyć?

    Do prok. nie pojdę, już mi przeszło :)

  • 6. Data: 2004-12-09 21:25:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin K." <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    A sprzedający jest przedsiębiorcą? Bo jak nie, to o ile z Waszej umowy to
    nie wynikało, to mógł w ogóle żadnej umowy nie dołączać.