eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoleasing - pulapka na naiwniaka - nie mam juz sily, prosze o pomoc. › leasing - pulapka na naiwniaka - nie mam juz sily, prosze o pomoc.
    From: "bm" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: leasing - pulapka na naiwniaka - nie mam juz sily, prosze o pomoc.
    Date: Thu, 16 Oct 2003 00:17:15 +0200

    Przepraszam ze na grupie ale jestem doprowadzony do ostatecznosci. Bardzo
    prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
    Jakies 3 lata temu postanowilem 'wziasc sprawy w swoje rece' i rozpoczac
    dzialalnosc gospodarcza. Wzialem w leasing samochodzik (seicento) w EFL-u.
    Po roku zmuszony bylem niestety zamknac firme - jeden nieuczciwy a duzy
    kontrachent 'polozyl' caly interes. Do tej pory lize rany splacajac moich
    dostawcow z pensji handlowca [dzieki ich cierpliwosci]. Po 3 niesplaconych
    ratach leasingowych jakies 2 lata temu zjawili sie u mnie przedstawiciele
    windykacji z EFL-u i poprosili o kluczyki do samochodu. Oddalem, uzyskujac
    zapewnienie ze srodki uzyskane ze sprzedazy pokryja moje zobowiazania wobec
    leasingodawcy. Wczoraj dostalem pisemko ze wisze im 25 tys. na ktore
    skladaja sie niesplacone raty leasingowe do konca trwania umowy i odsetki.
    Wiem co o mnie sadzicie, ewolucja obeszla mnie chyba szerokim lukiem.
    Podpisalem umowe nie zwracajac dokladnej uwagi na jej warunki a jest tam
    zapis ze po odebraniu pojazdu moge, jedynie moge, wnioskowac o zaliczenie
    wartosci pojazdu w chwili odebrania na konto niesplaconych naleznosci.
    Pisalem 3 takie pisma ale pozostaly bez odpowiedzi, wszelkie proby
    skontaktowania sie z windykacja EFL-u nie daly rezultatu. Przez te dwa lata
    wszyscy mnie tam olewali.
    Jeszcze raz prosze, pracuje tylko ja w mojej malej rodzince, mam male
    dziecko i chcialbym zadbac o jego przeszlosc a nie placic latami za glupote
    (ale nie zla wole). Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki. Rozpoczelo sie
    dla mnie odliczanie - termin splaty laskawie wyznaczyli na 21 pazdziernika.
    Aha. maja oczywiscie weksel in blanco
    I jeszcze raz, nie gancie mnie za glupote i naiwnosc, sam nauczylem sie na
    nich wystarczajaco wiele.
    Jestem w stanie poniesc oczywiscie koszty pomocy prawnej.
    pozdrawiam

    bartek m.
    odpowiadajac na priva usun, prosze, costam z adresu.