  • 1. Data: 2006-06-21 13:16:24
    Temat: kupno pojazdu używanego a możliwość reklamacji...
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    witam
    kupuję używany motocykl, do tego częściowo na kredyt - sam jestem w stanie
    rozpoznać ewidentne wady, jednak jeżeli coś jest ukryte to dopiero po
    oględzinach mojego mechanika mogę to stwierdzić. Motocykl stoi o ok.100 km
    od miejsca zamieszkania i na miejsu raczej nie będę szukał rzeczoznawcy
    poniewaz obawiam się o jego obiektywność.Mam zaufanego mechanika u siebie.
    Co będzie jeżeli kupię motocykl, podpiszę umowę kredytową a następnie mój
    mechanik stwierdzi, że np. jest krzywa rama, czy silnik do wyrzucenia itp.
    czego mogę się domagać od sprzedającego aby się zabezpieczyć przed taką
    sytuacją ...
    Proszę o w miarę pilną pomoc ponieważ po motorek wybieram się jutro
    Dzięki serdreczne

    --
    "Reklamowo"
    Gdańsk Wrzeszcz

  • 2. Data: 2006-06-21 13:26:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    sanczes [###j...@w...pl.###] napisał:

    Jeśli sprzedawca się zgodzi, to możecie zawrzeć w ten sposób umowę, że
    masz prawo zwrócić mu motocykl w jakimś tam terminie (załóżmy 3 dni -
    powinno wystarczyć na sprawdzenie). Proponuję lekturę art. 589 i
    kolejnych kodeksu cywilnego. Gdyby sprzedawca miał wątpliwości, że
    możesz popodmieniać mu części, to weźcie foliopis i niech porobi
    parafy na istotnych częściach. Prze te trzy dni parafy wytrzymają
    spokojnie, a później je zmyjesz.

  • 3. Data: 2006-06-21 18:24:52
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Gdyby sprzedawca miał wątpliwości, że
    > możesz popodmieniać mu części, ciach ...

    A w jaki sposob sprzedawca bedzie mial pewnosc ze koles przez te 3 dni nie
    katowal silnika do granic jego mozliwosci ?? I jakies uszkodzenie nie wynika
    wlasnie ze wzgledu na zle eksploatowanie ??

    Tak pytam z czystej ciekawosci :))

    Jacek

  • 4. Data: 2006-06-21 20:13:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    fotomania.pl [###lensring@NO_SPAM_lensring.pl.###] napisał:

> [...]
    nie
    > wynika wlasnie ze wzgledu na zle eksploatowanie ??

    Nie będzie miał tej pewności. Ale to już kwestia zaufania i rozsądnej
    analizy. Jak chłopak chce kupić ten motocykll dla siebie, to nie
    będzie go katował przez trzy dni. Bo, może akurat silnik wytrzyma trzy
    dni, a zakatowany padnie piątego.