eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno mieszkania - urzad wzywa do zlozenia oswiadczenia o stanie majatkowym › kupno mieszkania - urzad wzywa do zlozenia oswiadczenia o stanie majatkowym
    From: ZdroYY <z...@a...net.usun>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kupno mieszkania - urzad wzywa do zlozenia oswiadczenia o stanie majatkowym
    Date: Wed, 10 Apr 2002 21:33:24 +0200

    Witam !

    Czytałem forum internetowe gazety wyborczej i w jednym z wątków
    opisywana jest sytuacja gdy kupujący mieszkanie musi spowiadać się
    urzędowi skarbowemu skąd wziął na zakup mieszkania pieniądze.

    Wiadomo (albo i nie) ze po zakupie mieszkania czasami albo zawsze
    (tego nie wiem) urząd skarbowy wzywa do wyspowiadania się a skąd to
    miało się pieniądze. Jest tu pewna niejasność, której wyjaśnienia
    właśnie szukam.
    Wiem, że można oczywiście mówić że dostało się darowiznę od rodziców
    ale kupując mieszkanie w 2001 roku nalezałoby w tym samym roku tę
    darowiznę zgłosić i ewentualnie opodatkować .....ale nie o to mi
    chodzi.

    Czy nie jest tak że kupującego czepia się tylko ten urząd skarbowy w
    którym zarejestrowany jest kupujący ? Chodzi mi o to czy jeśli ktoś na
    stałe ma meldunek w Łodzi (zakładam) mieszka w Pruszkowie (bo tu
    pracuje i wynajmuje) a chcąc poczuć się wielkopańsko i światowo
    kupuje mieszkanie w Warszawie to będzie
    się go czepiać :
    a) urząd łódzki ?
    b) urząd warszawski ?
    c) urząd pruszkowski ? (to jest chyba osobne miasto, prawda ?)

    Z kolei rozsądek podpowiada właściwość miejscowa urzędu skarbowego
    w Warszawie ale jeśli tak, to z czego miałoby to wynikać ?
    a) lokalizacji budowy na której kupujący kupuje mieszkanie
    b) miejscu rejestracji firmy która buduje ?
    (no ale w tym przypadku to jak firma ma rejestracje poza
    Warszawą na przykład Mostostal Kielce a buduje w Wawie
    to trzebaby pojawić się w Kielcach złożyć oświadczenie
    dotyczące zakupu mieszkania w Warszawie mając meldunek w Łodzi ??)

    Czy taki np. urząd warszawski ma prawo wezwać gości np. z Suwałk i
    zmusić ich do stawienia się na przesłuchanie i złożenie oświadczenia
    majątkowego ?
    (którzy to goście z Suwałk dla przykładu chcąc zrobić inwestycje nie
    oglądając w ogóle mieszkania zakupili go na przykład w sklepie
    internetowym a podpisane papiery odesłali pocztą i wcale nie mają
    zamiaru się w Warszawie pojawić ! I co wtedy ?)

    Jaki jest w ogóle algorytm kwalifikacji do składania takiego
    oświadczenia ? Czy urząd wzywa wszystkich czy są jakieś kryteria typu
    gość zarabia mniej niż xxxxxx PLN, albo więcej niż xxxxxx PLN ale i
    tak mniej niz yyyyyyyy (więc już jest podejrzany skoro kupuje
    mieszkanie za ZZZZZZZ PLN czyli na przykład trzy razy więcej niż
    xxxxxx PLN).

    Ponadto ciekawi mnie co stałoby się gdyby taki przykładowy Jan Nowak
    uparcie nie odbierał wezwań do "stawienia się celem złożenia itp. "
    Mieszkając w innym miejscu niż jego meldunek i nie dopełniając wymogu
    meldunku czasowego (o czym juz była mowa) człowiek fizycznie nie jest
    w stanie odebrać przeciez wezwania do urzędu ......czyli jest to tzw.
    uporczywe uchylanie się itd. Jakie kary grożą za takie uporczywe
    uchylanie się ?
    [wiadomo że aferzystom i tak nigdy nic się nie stanie ale uczciwego
    człowieka który pracuje po 10-12 godzin i nie ma czasu włóczyć się po
    pocztach i stać po odbiór wezwania w 45 minutowych kolejkach taki
    urząd może przykładowo ukrzyżować jako przykład dla innych ]

    grzesiek
    //red GL1500/6'99 1:10 w domu i Vmaax w sercu ;)))))
    --
    Grzegorz Zdrojkowski website: http://www.btsnet.com.pl/zdroj/
    e-mail: zdroj(at)btsnet.com.pl , GSM/SMS: +48 607202909 , #GG76829