    From: "MAC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kupno mieszkania spółdzielczego - PILNE
    Date: Sat, 21 Dec 2002 11:47:23 +0100

    PILNE:
    Mam wielką prośbę o wyjasnienie kilku kwestii dotyczacych kupna mieszkania
    własnościowego-spółdzielczego:
    1) Czy przy zakupie - automatycznie przechodzi na mnie wkład mieszkaniowy i
    czy po kupnie spółdzielnie moze domagac się ode mnie uzupełnienia wkładu i
    inych opłat dodatkowych
    a) czy jeśli mieszkanie jest własnościowe to oznacza, że właściciel wpłacił
    cały należny wkład budowlany
    b) czy spółdzielnia może odmówić mi przyjęcia w poczet jej członków

    2) Czy mogę kupić takie mieszkanie na połowę z narzeczoną i czy możemy
    obydwoje zostać członkami spółdzielni czy tylko jedno z nas

    3) Czy mogę założyć księgę wieczystą i przekształcić takie mieszkanie na
    hipoteczne i jakie wówczas sa dodatkowe koszta poza sądowymi dotyczącymi
    wpisu do rejestru (tzn. czy muszę uzupełniać wkład mieszkaniowy itp.)

    4) Jak sprawdzić fakt, że mieszkanie jest wolne od długów/zastawów lub nie
    jest przepisane na kogoś innego.

    5) Jesli spisuje umowę wstępną kupna mieszkania
    z opcją wyprowadzenia własciciela za 2 tygodnie i dopłatą reszty kwoty
    wówczas
    a) jaki zadatek się zwyczajowo daje przy takiej umowie
    b) jak zagwarantować sobie wymeldowanie poprzednich właścicieli
    c) jak zagwarantowac sobie, żeby po umowie wstępnej właściciel nie wziął
    kredytów pod zastaw tego mieszkania

    6) czy o wszystkie powyzsze sprawy zadba/zbada notariusz przed podpisaniem
    umowy kupna

    pozdrawiam wszystkich grupowiczów, życzę wesołych świąt i czekam na pomoc.
    Maciek