  • Data: 2003-09-18 17:44:51
    Temat: kradziez praw autorskich - pomozcie
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Poruszalam ten problem jakis czas temu, Firma Y zlecila firmie X wykonanie
    dziela. Firma X wykonanie to podzlecila mnie. Zawarlam umowe z firma X, na
    podstawie ktorej firma X moze uzytkowac utwor na zasadzie licencji.

    Jakis czas temu firma Y zwrocila sie do mnie w celu potwierdzenia faktu, iz
    ja posiadam wszystkie prawa autorskie. Firma Y zerwala badz zakonczyla
    wspolprace z firma X i chce, zebym nadal rozwijala dzielo. Problem lezy w
    prawach autorskich. Firma Y ma zawarta umowe z firma X i wolalaby, aby ta
    umowa pozostala nieruszona. Z drugiej strony, firma X nie ma pieniedzy, zeby
    zaplacic za prawa autorskie.

    Firma Y podjela decyzje, ze skoro firma X jest niewyplacalna, to ona zawrze
    ze mna umowe i odkupi te prawa autorskie, a sprawe umowy z firma X jakos
    zalatwi.

    I tu pojawia sie pytanie. Na podstawie jakiej umowy mozna odkupic prawa
    autorskie (dzielo, jako takie juz istnieje)? Firma Y proponuje umowe kupna -
    sprzedazy, ale jakos nie jestem przekonana.

    Bede wdzieczna za jakas rade. Nie chce sie z nikim zrec, chcialabym tylko
    otrzymac zaplate za to co zrobilam. I nie chce na tym stracic.

    Kania