    From: "medelin" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: koszty zastępstwa procesowego - czy muszę ?
    Date: 1 Feb 2007 15:24:48 -0800

    Witam,

    Mam taki problem/pytanie - jak mógłbym prosić o opinię.

    Jakiś czas temu odbyła się rozprawa przeciw mnie z powództwa
    spółdzielni mieszkaniowej o zapłatę zaległego czynszu. Na rozprawę
    wezwany nie zostałem - otrzymałem natomiast wyrok w postępowaniu
    upominawczym.
    W dostarczonym uzasadnieniu wyroku - przy okazji kosztów zastępstwa
    procesowego - widniało sformułowanie - koszty zastępstwa procesowego
    (1200) sześćset złotych.

    Wychodząc z założenia iż nie dość iż iż uzasadnienie wyroku zawiera
    błąd, to jeszcze naliczanie kosztów zastępstwa procesu logiczne nie
    jest - gdyż listy odbieram i na rozprawę stawić sie mógłbym gdyby mnie
    o niej powiadomiono, złożyłem sprzeciw. Wnioskowałem o zwolnienie z
    kosztów zastępstwa procesowego, umorzenie ich.
    W rozprawie która w wyniku złożonego przeze mnie sprzeciwu się odbyła,
    uzyskałem tylko to praktycznie, iż naliczono mi kolejne koszty
    procesu. Koszty zastępstwa procesowego pozostały - jak były (1200, o
    różnicy 600/1200 w uzasadnieniu poprzednim ani słowa)), sąd zaś
    poinformował iż są i tak niskie z względu na mały wkład pracy radcy
    prawnego spółdzielni. :-)

    Kwestia jest następująca.
    Całość swego zobowiązania - o które sprawa się toczyła uznaję, koszty
    procesu uznać także mogę, niemniej strasznie - z powodów osobistych -
    nie chciałbym płacić kosztów zastępstwa procesowego. Bardzo mi na tym
    zależy, a mam jeszcze kilka dni na apelację :-)
    Prosiłbym o odpowiedź czy mógłbym na jakiejś sensownej podstawie
    prawnej ją złożyć i mieć szanse na umorzenie kosztów tegoż
    zastępstwa ? . Może jakis dobrze pojęty interes społeczny :) ?