  • 1. Data: 2003-11-08 21:11:40
    Temat: kopiowanie strony i trzymanie jej na innym serverze niz oficjalny
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam problem. Niedawno ktos wlamal sie na server mojej firmy. Na stronie
    zostal dopisany text "hacked by ktostam". I ta strona zostala w calosci
    skopiowana i wrzucona na server hacking.pl do dzialu hacked. Jest to duza
    strata dla firmy poniewaz klienci moga zrezygnowac z naszych uslug.
    Chcialbym sie dowiedziec czy legalne jest trzymanie cudzej strony na swoim
    serwerze. Czyli czy hacking.pl moze trzymac moja strone u siebie. Dziekuje
    za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-11-09 07:20:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Nov 2003, Olgierd wrote:

    >+ Niejaki(a) Maciek [...] powiedział(a) co następuje:
    >+
    >+ > Chcialbym sie dowiedziec czy legalne jest trzymanie cudzej strony na swoim
    >+ > serwerze. Czyli czy hacking.pl moze trzymac moja strone u siebie.
    >+
    >+ Oczywiście, że nie może. Jako autor masz prawo decydować o sposobie
    >+ rozpowszechniania Twego utworu.

    Chciałbym zauważyć że chyba pomieszałeś pojęcia:
    *rozpowszechnić* to one rozpowszechnione już są.
    Może być problem czy zamiarem ichniej firmy było
    rozpowszechnienie dzieła zawierającego "wartości
    intelektualne" :> crackera (acz nie da się ukryć,
    że jeśli "ktoś" dokonał przeróbki strony - to do tej
    przeróbki ma prawa autorskie :>, mimo że nie ma praw
    do samej strony ani do jej przerabiania :]) czy też
    stało się wbrew jej zamiarowi - ale je "rozpowszechniła".
    Sama, IMO bez przymusu. Z własnej strony.
    Jak to się nazywa, "publikacja" ?

    Zastrzeżenie: z ww. wywodu w myśl "syndromu trawnika" :)
    nie wynika jeszcze że trzymanie owej strony gdziekolwiek
    jest legalne.
    Tyle, że primo sprzeciwiam się zarzutowi o "rozpowszechnianie"
    bo IMO jest chybiony, a secundo - że zwalczyć *takiej formy*
    rozpowszechnienia się nie da, co wykazał p. Jachnicki
    przy sławnej aferze z "listą dłużników".
    Hint: jak się szarpniesz to skończy się tak że kilkaset
    tysięcy użytkowników jest w stanie umieścić wybraną stronę
    lub cały serwis hacking.pl w cache googla i kilkuset innych
    wyszukiwarek. Znaczy: "każdy i nikt".
    A tu mi kaktus jak dasz radę wszystkie wydłubać :>, samych
    "wszystkich" wyszukiwarek w Internecie nie zlokalizujesz :]
    a z zakazywaniem linkowania to mam nadzieję że wiesz jak
    było ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-11-09 17:43:27
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Maciek w wiadomości <bojm6g$j1e$1@absinth.dialog.net.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    --
    Olgierd
    Popierając bandyterkę stajesz się kanalią!

  • 4. Data: 2003-11-09 21:37:25
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    > Oczywiście, że nie może. Jako autor masz prawo decydować o sposobie
    > rozpowszechniania Twego utworu.

    No to caly ich dzial hacked jest nielegalny (przynajmniej ta czesc gdzie sa
    orginalne strony). Ale jak najszybciej wyegzektowac skasowanie kopii strony
    z ich servera?

  • 5. Data: 2003-11-10 19:21:16
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Maciek w wiadomości <bomc2m$6n3$1@absinth.dialog.net.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > No to caly ich dzial hacked jest nielegalny (przynajmniej ta czesc gdzie sa
    > orginalne strony). Ale jak najszybciej wyegzektowac skasowanie kopii strony
    > z ich servera?

    Najszybciej? To zadzwonić i poprosić o usunięcie, jeśli nic to nie da -
    pogrozić pozwem albo prokuratorem. Jak się przestraszą - usuną. Jak się
    nie przestraszą - to dać sobie spokój. Smutne ale prawdziwe.

    --
    Olgierd
    "Bądźcie tak rewolucyjni jak nauka i tak reakcyjni jak tabliczka