  • 1. Data: 2004-06-01 04:57:34
    Temat: konserwacja a remont?
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    czy ktos jest w stanie podac ta subtelną granicę-róznicę pomiędzy jednym i
    drugim...czy remont mozna potraktowac jako konserwacje???? dziekuje za
    opinie:)

  • 2. Data: 2004-06-01 06:02:46
    Temat: Re: konserwacja a remont?
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Ewa P" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos jest w stanie podac ta subtelną granicę-róznicę pomiędzy jednym i
    > drugim...czy remont mozna potraktowac jako konserwacje???? dziekuje za
    > opinie:)

    ustawa budowlana definiuje remont jako:
    remont - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie
    budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego,
    a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie
    wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym;

    Nie zawiera definicji pojecia "konserwacja" (tzn. ja nie znalazlem).

    Tak wiec remont, w swej definicji, odwoluje sie do konserwacji (remont

    nie jest biezaca konserwacja), ale nie definiuje tego pojecia.

    Coz, mamy ustawodawce takiego jakiego mamy...

    Znajac zycie, urzednicy budowlani, zapewne zastosuja tu definicje

    "konserwacji" taka, jaka im sie podoba. Ustawa oczywiscie nie mowi,

    ze urzednik taki ma moc nadania definicji pojeciu "konserwacja".

    Ale kto by sie tam przejmowal ustawa...

    WOJSAL