  • 1. Data: 2006-07-31 21:06:06
    Temat: === komornik i koszty egzekucji ===
    Od: "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl>

    Krótko i zwięźle.
    Miałem dług w banku. Sam zgłosiłem się do nich, uregulowałem (czerwiec 2006).
    Słowem nie wspomnieli o egzekucji komorniczej. Nie mieszkam pod stałym adresem
    od kilku lat. Rodzina wspominała, że był komornik, ale szczegółów swojej
    wizyty nie chciał zdradzić. Ja sam w tym okresie nie mogłem się z nim spotkać.
    Było to około kwietnia, maja 2006. Dziś brat odebrał pismo adresowane do mnie
    (z klauzulą wykonalności z 06.04.2006).

    [...]
    postanowił
    1. na podstawie przepisu art.825 pkt.1 kpc wszczęte p-ko dłużnikowi
    postępowanie egzekucyjne umorzyć,
    2. w zw. z powyższym umorzeniem postępowania egzekucyjnego ustalić koszty
    postępowania egzekucyjnego z art.49.1 w zw. z art.45.2, z art.39.2.6 oraz z
    art.39.2.7 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji (dz.u. 1997, 133, poz.882
    z późń.zm.) na kwotę 912,80zł i obciążyć nimi: do kwoty 12,00zł wierzyciela a
    do kwoty 900,80zł dłuznika.
    3. wezwać dłużnika do wpłacenia w kasie [...] w terminie 14 dni od daty
    otrzymania niniejszego pisma pod rygorem wyegzekwowania.
    [...]
    5. tytuł wykonawczy pozostawić w aktach sprawy [...].
    [...]
    uzasadnienie tych kosztów (opłata egzekucyjna z art.49.1 w zw. z art.45.2
    uoksie - 900,80zł.
    [...]
    i na końcu pouczenie:
    Zgodnie z art.767 par.1 kpc na niniejsze postanowienie komornika, jako
    czynność komornika, przysługuje skarga do SR. Skargę wnosi się do SR w
    terminie tygodniowym od daty zawiadomienia strony o dokonaniu czynności
    (art.767 par.2 kpc). Skarga na czynność komornika powinna czynić zadość
    wymaganiom pisma procesowego oraz określać zaskarżoną czynność lub czynność,
    której zaniechano, jak również wniosek o zmianę, uchylenie lub dokonanie
    czynności wraz z uzasadnieniem.

    Koniec.

    Jak to ugryźć?
    900zł drogą nie chodzi... Znajdę gdzieś wzór takiego pisma o którym mowa
    wyżej? Do czego można się przyczepić? Mogę wybrać się do radcy, ale
    podejrzewam, że to co "zaoszczędzę" (jeśli wogóle) na komorniku, wydam na
    radcę... Chciałbym sam napisac takie pismo i posłać tam. O tyle kłopotliwa
    jest sprawa, że od kilku lat nie mieszkam w domu, mam 450km w jedną stronę,
    więc nawet nie mam jak pojechać i pogadać osobiście.
    Będę wielce zobowiązany za wszelkie sugestie, które pozwolą mi "uratować" 900zł.
    Aha, a komornik może doliczać sobie koszty egzekucji od kosztów egzekucji?
    Gdybym teraz dobrowolnie nie zapłacił tych 900zł, coś jeszcze doliczy?

    Pozdrawiam.

    --
    igoR

  • 2. Data: 2006-07-31 21:48:35
    Temat: Re: === komornik i koszty egzekucji ===
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > adresem
    > od kilku lat. Rodzina wspominała, że był komornik, ale szczegółów swojej

    Poczytaj KPC http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.43.296.
    htm
    przepisy dot. egzekucji komorniczych to art. 758 i następne, może coś
    sensownego znajdziesz.