  • 1. Data: 2004-06-18 09:45:08
    Temat: komornik a prawo karne
    Od: "Daro" <d...@o...pl>

    Sprawa wyglada tak mam firme a w niej samochod warty 70 000zł wpada komornik
    i za 3500zł dlugu sprzedaje go na licytacji za 30000 tys zl bez
    powiadomienia mnie o licytacji tlumaczac sie ze wyslali 3 polecone i wruciły
    nie odebrane a jua dowiaduje sie o tym po fakcie .
    Faktem jest ze nie zaplacilem firmie 3500zl ale zeby takie jaja robic to
    chyba przesada
    MOZNA COS Z TYM ZROBIC ????

  • 2. Data: 2004-06-18 10:21:27
    Temat: Re: komornik a prawo karne
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2004 11:45:08 +0200, Daro naskrobał(a):

> [...]
    > nie odebrane a jua dowiaduje sie o tym po fakcie .
    > Faktem jest ze nie zaplacilem firmie 3500zl ale zeby takie jaja robic to

    Nie rozumiem - zabrał ci auto potajemnie że nic nie wiesz? A jeżeli
    wiedziałeś no to ma co liczyłes? że je bierze dla przyjemności? :D

    Poproś go o dowody poczytowe z kopertą i adnotacją <adresat nieobecny>
    Jeżeli nie ma to skarga na czynności komornika do sądu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-06-18 11:03:57
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Daro" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie odebrane a jua dowiaduje sie o tym po fakcie .
    > Faktem jest ze nie zaplacilem firmie 3500zl ale zeby takie jaja robic to

    napewno nie miał prawa sprzedać samochodu poniżej jego minimalnej wartości
    tym bardziej na licytacji!!! poza tym żeby ten samochód sprzedać musiał go
    najpierw zająć, a nie za bardzo rozumiem jak to można zrobic bez twojej
    wiedzy.

    pozdr.
    b.

  • 4. Data: 2004-06-18 11:46:13
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > napewno nie miał prawa sprzedać samochodu poniżej jego minimalnej wartości
    > tym bardziej na licytacji!!!

    Skad taki wniosek? Z tego co wiem w przypadku egzekucji z ruchomosci komornik
    dokonuje oszacowania na podstawie wlasnej wiedzy i doswiadczenia. Oczywiscie -
    moze powolac bieglego, ale tylko gdy uzna to za konieczne (a wiec zalezy to od
    jego uznania). Ponadto biegly jest powolywany jeszcze na zarzuty dluznika /
    wierzyciela (art. 853 kpc).

    Czyli - jezeli dluznikowi nie podoba sie kwota, na jaka zostala oszacowana
    ruchomosc - musi zglosic zarzut na oszacowanie. A tego w omawianej sytuacji
    nie zrobil. Moim zdaniem w tym momencie to juz lipa i nic z tym nie zrobi.

    Oczywiscie nie oznacza to, ze pochwalam ten stan rzeczy, bo dowolnosc
    oszacowania jest tu moim zdaniem zbyt daleko idaca i prowadzi do bardzo
    licznych naruszen. Nie zmienia to jednak postaci rzeczy, ze taka jest
    regulacja (chyba ze nie wiem o istnieniu jakis przep. szczegolnych).

    Nadmienie tylko, ze jezeli sprzedaz nastepuje w drodze licytacji, to pierwsza
    wywolana cena jest zawsze nizsza od ceny szacunkowej (nie wspominajac juz o
    cenie rzeczywistej) - art. 867 kpc. W pierwszej licytacji pierwsza wywolana
    cena jest 3/4 wartosci szacunkowej, w drugiej licytacji (tj. gdy nie sprzedano
    w pierwszej i mamy reapley) - 1/2 ceny szacunkowej.

    Natomiast faktycznie zastanawiajace jest to, ze autor watku nic nie wiedzial o
    tej calej akcji. Bo przeciez powinien dostac co najmniej zawiadomienie o:
    - zajeciu - komornik dorecza dluznikowi odpis protokolu zajecia
    - terminie i miejscu licytacji

    W zw. z tym bycmoze to, ze dluznik nic nie wiedzial o licytacji wynika nie
    tyle z niedopatrzen komornika (bo przeciez musial by mocno sie postarac zeby
    nie dotarly do dluznika az dwa zawiadomienia), co z jakis powodow lezacych po
    stronie dluznika. Radze sprawdzic w aktach zwrotki i zamieszczone na nich
    adnotacje.

  • 5. Data: 2004-06-18 12:05:39
    Od: "Daro" <d...@o...pl>

    faktycznie ja wezwalem policje i oni byli jako swiadkowie a najdziwniejsze
    jest ze chcialem zaplacic to 3500 gotowka ale odpowiedz padla taka
    Cytuje :
    Panie .......... juz jest nie stety za pózno samochód został sprzedany na
    licytacji i jak sie dowiedzialem byl rzeczoznawca ktory wycenil noiutkie
    mondeo na 35 000 zł wszystko lux gdyby był tam obecny i widział samochód
    Została mi tylko karta pojazdu której im nie oddałem i następna ciekawa
    sprawa ktoś kto kupił samochód zarejestrował go bez karty pojazdu

  • 6. Data: 2004-06-18 14:13:33
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Daro" <d...@o...pl> naskrobał/a w

    > nie oddałem i następna ciekawa sprawa ktoś kto kupił samochód
    > zarejestrował go bez karty pojazdu

    zeczy kupowane od komornika są pozbawione wad prawnych.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Lord of the Rings: Episode I - The Hobbit (Christmas 2005).

  • 7. Data: 2004-06-18 16:37:16
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2004 14:05:39 +0200, Daro naskrobał(a):

> [...]
    > Została mi tylko karta pojazdu której im nie oddałem i następna ciekawa
    > sprawa ktoś kto kupił samochód zarejestrował go bez karty pojazdu

    no to skarga do sądu. Sprzedaż dokonuje sie najwcześniej 7 dni po zajęciu
    (właśnie dla skargi).

  • 8. Data: 2004-06-23 18:46:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > nie odebrane a jua dowiaduje sie o tym po fakcie .
    > Faktem jest ze nie zaplacilem firmie 3500zl ale zeby takie jaja robic to

    No to widzę, że wzieli się za mataczy:))))

  • 9. Data: 2004-06-23 18:48:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > no to skarga do sądu. Sprzedaż dokonuje sie najwcześniej 7 dni po zajęciu
    > (właśnie dla skargi).

    Tylko, że 7 dni pewnie dawno minęło. Tak to jest jak się poleconych nie
    odbiera wierząc w bezkarność.

    Pzdr
    Leszek