    From: "maciej" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kim jest konsument?
    Date: Sun, 26 Jan 2003 15:08:38 +0100

    Witam,

    Mam zamiar kupic cos w sklepie internetowym. Poniewaz jest to sprzedaz
    wysylkowa, mam mozliwosc zwrotu towaru (bez podania przyczyny) w ciagu 10
    dni. chce jednak to kupic na firmę. W sklepie mnie ponformowano, ze to prawo
    mam jedynie wtedy jesli kupuje jako osoba prywatna.

    Pytanie wiec brzmi; czy konsumentem jest jedynie osoba (fizyczna?). Czy
    firma kupująca "na odległość" nie ma już prawa do zwrotu towaru?

    Ostatniecznie mogę kupić na siebie i jak będzie OK, odesłać i zamówić na
    firmę,...

    I jeszcze jedno... czy po pewnym czasie od dokonania zakumo mozna
    zmienić dane na fakturze? Najpierw więc kupic "osobiście" a następnie
    poprościć o korektę odbiorcy z samego nazwiska, na fimrę?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Maciej