  • 1. Data: 2003-04-04 10:52:18
    Temat: kilka aspektów prawnych przy nowej działalności gospodarczej
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam!

    Mam pytanie, czy prowadząc działalność gospodarzczą (jednoosobową) mogę założyć
    rachunek maklerski na firmę? I dalej...
    Czy jest możliwość (tak jak np. przy kredytach) wliczanie prowizji i
    kosztów prowadzenia takiego rachunku w koszty firmy? Czy straty z takich
    inwestycji można wliczyć w koszty firmy (MF planuje coś takiego w podatku od
    zysków kapitałowych, więc czemu w firmach miało by być gorzej? ;-)

    I teraz prawne aspekty dla powyższego.
    Jak wszyscy wiedzą, w chwili obecnej nie można "zarządzać" środkami klienta na
    Rynku Kapitałowym bez ospowiedniej licencji (jest to bezsens - ale nie nam o
    tym decydować). Zakładając więc, że firma może mieć taki rachunek, mam pytanie:
    - czy jest możliwość sprzedania klientowi usługi pod innym szyldem, a środkami
    które wpłaca zarządzać jako "środkami własnej firmy"
    - a może klient zostać wspólnikiem firmy wnosząc kapitał?
    - a może klient udzielać kredyt firmie i czy wtedy płaci podatek od odsetek
    które otrzymuje?
    - jakieś inne pomysły???

    Mam wielką prośbę, gdyby ktoś był w miarę zorientowany w powyższym
    temacie, bardzo proszę także o kontakt na priv: j...@i...pl

    Pozdrawiam
    Marcin