  • 1. Data: 2004-12-15 12:27:15
    Temat: kara za szyfrowanie ?
    Od: komar77r <k...@o...pl>

    "Nowelizacja kodeksu zupełnie całkowicie zmienia art. 268 § 2 kk. Jego
    treść ma być następująca: "Kto, nie będąc do tego uprawnionym,
    niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych
    informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich
    danych, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." "

    czyli np. jeśli do firmy wtargnie kontrola i zabezpieczą jakieś dane
    które okarzą sie zaszyfrowane mocnym algorytmem, tak że nie będą mieli
    praktycznie szans złamać tego brute-force, i ja powiem im że
    zapomniałem hasła, ze tam taprawde nie ma nic szczególnego, że hasło
    zapisałem gdzieś na kartce bo było długie i skomplikowane
    (właśnie dlatego brute-force nie wchodzi w grę)
    no i tą kartkę zgubiłem, a dane trzymam tak na wszelki wypadek jak bym
    może sobie przypomniał hasło albo znalazł tą karteczkę, bo ona taka
    mała była i może gdzieś tu jest....
    to podpadam po to, bo w sumie utródniam, ale to nie moja wina że
    jestem taki zapominalski...

  • 2. Data: 2004-12-15 12:32:21
    Temat: Re: kara za szyfrowanie ?
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    komar77r napisał(a):
> [...]
    > danych, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." "

    > to podpadam po to, bo w sumie utródniam, ale to nie moja wina że

    Zauważ te słówka: nie będąc do tegu uprawnionym. Jeśli te dane są na
    Twoim kompie w firmie, to jesteś uprawniony.
    Chyba, że mowa o ważnych danych np. księgowa baza danych, do której masz
    dostęp, jako jeden z wielu i nagle szyfrujesz je z własnego widzimisię
    (bez polecenia przełozonego) w taki sposób, że nikt w firmie nie ma do
    niej dostępu. Wtedy tak...

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 3. Data: 2004-12-15 13:23:56
    Od: net <n...@n...net>

    seb wrote:

> [...]
    > dostęp, jako jeden z wielu i nagle szyfrujesz je z własnego widzimisię
    > (bez polecenia przełozonego) w taki sposób, że nikt w firmie nie ma do

    Wyglda na to ze towarzysz Kalisz znowu pokazuje czerwone podniebienie.
    Wg mnie, towarzysze maja na mysli ISP. Jestes adminem osiedlowej sieci,
    zakladasz szyfrownie CUDZEGO ruchu, bum, towarzysz Kalisz ma Cie!

  • 4. Data: 2004-12-15 13:38:13
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    net napisał(a):

    > Wyglda na to ze towarzysz Kalisz znowu pokazuje czerwone podniebienie.
    > Wg mnie, towarzysze maja na mysli ISP. Jestes adminem osiedlowej sieci,
    > zakladasz szyfrownie CUDZEGO ruchu, bum, towarzysz Kalisz ma Cie!

    To jest niewątpliwie kolejny spisek czerwonych ;)
    nn

  • 5. Data: 2004-12-15 19:04:24
    Od: komar77r <k...@o...pl>

    On Wed, 15 Dec 2004 13:23:56 GMT, net <n...@n...net> wrote:

    >Wyglda na to ze towarzysz Kalisz znowu pokazuje czerwone podniebienie.
    >Wg mnie, towarzysze maja na mysli ISP. Jestes adminem osiedlowej sieci,
    >zakladasz szyfrownie CUDZEGO ruchu, bum, towarzysz Kalisz ma Cie!

    gościu, to o mnie ?

  • 6. Data: 2004-12-15 20:07:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > gościu, to o mnie ?

    gosciu, rusz orzeszkiem!

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2004-12-15 22:30:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "komar77r" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    To nie chodzi o szyfrowanie własnych danych. Tylko o utrudnianie dostępu
    osobie uprawnionej. Na przykład ktoś pozmienia Ci hasła dostępu.