    From: "Ola" <d...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jeszcze o mieszkaniach ich kupnie, sprzedaży, darowiznach...
    Date: Mon, 3 Sep 2007 23:12:43 +0200

    Witam serdecznie!

    Jako że ja totalny prawniczy laik, a nie bardzo mam kogo na żywo zapytać i
    nie bardzo wiem gdzie szukać, zapytam jeszcze raz Was!

    Otóż chodzi mi ciągle o sytuację mojego dziadka, który 3 lata temu kupił
    mieszkanie - spółdzielcze własnościowe. Teraz ze względu na chęć wykupu
    innego mieszkania komunalnego musi się pozbyć tego pierwszego. Chce to
    zrobić w formie darowizny. Słyszałam, że jak przekaże mieszkanie w
    darowiźnie mojemu tacie, albo mi, to nie płaci się od tej darowizny podatku?
    Czy ma tu znaczenie posiadanie przez nas innych mieszkań, tzn czy można
    podarować mieszkanie osobie, która już inne mieszkanie ma? Jak jest z
    podatkami? No i czy ten czas, który upłynął od zakupu 3 lat ma jakieś
    znaczenie? Dziadkowi coś świta że musi minąć conajmniej 5 lat od zakupu żeby
    można było komuś podarować i żeby ta osoba nie musiała płacić podatku...
    Prawda li to? Bo może raczej potem ta obdarowana osoba nie może sprzedać
    mieszkania przez 5 lat? I z tym mu się pomieszało?

    Proszę uprzejmie o rady bo się z deka gubię w tym wszystkim ;-))

    Pozdrawiam serdecznie!