    From: "janke" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jednostronne pozbycie sie wspolwlasnosci (dlugie)
    Date: Tue, 22 Jun 2004 21:00:11 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@c76-253.icpnet.pl

    witam
    pytanie:
    czy można jednostronnie pozbyć się współwłasności? wypowiedzieć czy jak
    inaczej to nazwać...

    problem jest następujący: wraz z bratem jesteśmy współwłaścicielami domu
    wraz z niedużym kawałkiem ziemi.
    z bratem nie układa się najlepiej - nie pozwala od siebie kupić, nie chce
    też kupić ode mnie połowy. pieniądze dla mnie i wartość domu z ziemią nie
    stanowią żadnej wartości, cenię sobie spokój i brak kłótni, niesnasek i
    problemów.
    czy można (jak?) pozbyć się tego co należy do mnie? czy jest to możliwe
    bez zgody i udziału brata? czy mogę zatem notarialnie/sądownie/inaczej
    (jak?) pozbyć się mojej części, przepisać ją na brata? albo np. zastrzec,
    że nie poczuwam się do mojej części, nie mam żadnych roszczeń - czy takie
    zastrzeżenie będzie skuteczne i uwolni mnie od problemu, domu i ziemi?
    podkreślam jeszcze raz - nie chcę nawet pieniędzy, obawiam się po prostu
    narastających w przyszłości problemów.

    co do sprzedaży osobom trzecim (nie bratu): to rozwiązanie nie wchodzi w
    grę, gdyż dom i ziemia mimo, że są brata i moje, to wciąż i dożywotnio
    zamieszkują i użytkują rodzice.

    inne dane, myślę, że istotne: na domu nie ma żadnych obciążeń, wolny od
    zapisów, nie jest objęty żadnym zastawem
    jeśli do Życzliwej pomocy Grupy potrzebne są inne dane czy wyjaśnienia -
    chętnie podam na grupie

    serdecznie poproszę o pomoc
    pozdrawiam
    janke