  • 1. Data: 2002-03-07 22:08:23
    Temat: jaka jest tresci art. 41 ust. 3 KRiO ??
    Od: "Grzegorz G." <s...@w...pl>

    Moze Pan Gwidon mi odpowie? W jednym z odpowiedzi podal Pan ten art.

    ______________________
    Grzegorz G.

  • 2. Data: 2002-03-07 22:26:51
    Temat: Re: jaka jest tresci art. 41 ust. 3 KRiO ??
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz G." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moze Pan Gwidon mi odpowie? W jednym z odpowiedzi podal Pan ten art.
    >
    > ______________________
    > Grzegorz G.
    >
    > Art. 41. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także
    wierzyciel, którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.
    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności
    ustawowej albo jeżeli dotyczy ona odrębnego majątku jednego z małżonków,
    wierzyciel może żądać zaspokojenia tylko z odrębnego majątku dłużnika oraz z
    wynagrodzenia za pracę lub za inne usługi świadczone osobiście przez
    dłużnika, jak również z korzyści uzyskanych przez dłużnika z jego praw
    autorskich twórcy, praw twórcy wynalazku, wzoru lub projektu
    racjonalizatorskiego.
    § 3. (20) Sąd może ograniczyć lub wyłączyć możliwość zaspokojenia się z
    majątku wspólnego przez wierzyciela, którego dłużnikiem jest tylko jeden z
    małżonków, jeżeli ze względu na charakter wierzytelności albo stopień
    przyczynienia się małżonka będącego dłużnikiem do powstania majątku
    wspólnego - zaspokojenie z majątku wspólnego byłoby sprzeczne z zasadami
    współżycia społecznego.
    § 4. (21) Wierzyciel małżonka nie może w czasie trwania wspólności ustawowej
    żądać zaspokojenia z udziału, który w razie ustania wspólności przypadnie
    temu małżonkowi w majątku wspólnym lub w poszczególnych przedmiotach
    należących do tego majątku.

    na podst. KRiO - --- Sandra

  • 3. Data: 2002-03-07 22:32:29
    Od: "Grzegorz G." <s...@w...pl>