  • 1. Data: 2002-01-19 07:53:48
    Temat: jaka jest procedura postepowania ?
    Od: "KACPER" <p...@b...mtl.pl>

    Witam,
    Mam dla Was dosyc niechlubny temat no ale niestety musze sie czegos
    dowiedziec.
    6 marca 2001 roku zostalem zatrzynamy podczas prowadzenia pojazdu w stanie
    nietrzzwosci (0,30 %o)..pech chcial, ze na imprezie bylem kierowca i dwie
    lampki szampana tak mnie zalatwiluy.no ale nie w tym rzecz...
    Sad nakazal mi zakaz prowadzenia pojazdow przez 1 rok, kare grzywny 800 PLN
    i pol roku pozbawienia wolnosci w zawieszeniu na 3 lata (chyba, nie
    pamietam).
    Sedzina na rozprawie powiedziala, ze po tym roku nie musze ponownie isc na
    kurs prawa jazdy tylko rowno 6 marca 2002 moge isc do wydzialu komunikacji
    odebrac prawo jazdy.

    Moje pytaniee jest takie: czy zanim nie zaplace tych 800 PLN grzywny nie
    dostane prawa jazdy ? Skad w wydziale komunikacji beda wiedzieli, ze
    zaplacilem i skad beda wiedzili, ze minal juz rok ?

    Dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam

    KACPER

  • 2. Data: 2002-01-19 10:59:20
    Temat: Re: jaka jest procedura postepowania ?
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "KACPER":
> [...]
    > dostane prawa jazdy ? Skad w wydziale komunikacji beda wiedzieli, ze
    > zaplacilem i skad beda wiedzili, ze minal juz rok ?

    Po pierwsze z treści listu wynika bezspornie, iż stan nietrzeźwości nie
    wynosił 0,3 promila (jest to stan po spożyciu alkoholu) lecz ponad 0,5
    promila, gdyż od 0,2 do 0,5 jest to wykroczenie i nie zapadłby taki wyrok.
    Gdyby jednak te 0,3 to nie promile lecz mg/L to gratuluję mocnej głowy (i na
    pewno nie po lampce szampana.)
    A co do meritum - grzywna nie wynosi 800 zł lecz ileś tam stawek dziennych
    np. 80 stawek po 10 zł jedna stawka.
    Zapłata grzywny jest niezależna od wykonywania środka karnego w postaci
    zakazu prowadzenie pojazdów mechanicznych i brak zapłaty grzywny nie
    "wstrzyma" wykonania tego środka.
    Ale brak wpłaty grzywny może mieć poważniejsze skutki. Jak należy
    domniemywać została orzeczona na podstawie art. 71 par. 1 kk, więc jej
    nieuiszczenie w terminie może zgodnie z art. 75 par 2 kk zarządzić
    wykonanie warunkowo zawieszonej kary pozbawienia wolności, czyli 6 miechów
    do odsiadki.
    Dla niedowiarków: art. 75. § 2 Kodeksu Karnego "sąd może zarządzić wykonanie
    kary, jeżeli skazany w okresie próby rażąco narusza porządek prawny, w
    szczególności gdy popełnił inne przestępstwo niż określone w § 1 albo jeżeli
    uchyla się od uiszczenia grzywny, od dozoru, wykonania nałożonych obowiązków
    lub orzeczonych środków karnych."

    Wiktor