  • 1. Data: 2002-08-22 18:12:51
    Temat: jak sprawdzić kto jest właścicielem mieszkania?
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    Szykuję się do wynajęcia mieszkania i zastanawiam się jak mieć pewność, że
    osoba X jest na pewno tą która się podaje i że jest właścicielem mieszkania.
    Co zrobić, żeby się tego dowiedzieć? Podobno jest prosty sposób, był podany
    kiedyć w TV w 997 gdy była sprawa przeciwko ludziom, którzy sprzedali
    mieszkanie i zawarli umowę u notariusza. Problem polegał jednak na tym, że
    potencjalni "właścicele" jedynie wynajmowali to mieszkanie.
    Jeszcze raz zapytam, jak się przekonać, że wynajumujący jest osobą za którą
    się podaje?

    Stryket

  • 2. Data: 2002-08-22 19:10:45
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> naskrobał/a w

    > Szykuję się do wynajęcia mieszkania i zastanawiam się jak mieć pewność,
    > że osoba X jest na pewno tą która się podaje i że jest właścicielem
    > mieszkania.

    Idź do sądu, do wydziału ksiąg wieczystych.
    Pewności dalej nie będziesz miał :-], ale nikt ci takiego mieszkania już nie
    odbierze.
    Chyba, ze będzie nacjonalizacja. :-]
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153 ftp://b3d:b...@2...97.45.36/
    Nastały tak parszywe czasy, że nawet gangsterom ufać nie można.

  • 3. Data: 2002-08-22 21:04:49
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@S...SPAM.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> naskrobał/a w

    > Idź do sądu, do wydziału ksiąg wieczystych.
    > Pewności dalej nie będziesz miał :-], ale nikt ci takiego
    Trochę OT
    Mieszkanie mojej kuzynki dalej "wisi" w księgach na jej zmarłego ojca.

    OT 2
    Moja babcia zmarła w 1978 r. W latach 80-tych było jakieś referendum czy
    mamy się rozwijać szybko ale z wyrzeczeniami, czy wolno, ale mniej
    uciążliwie ( o ile pamiętam za rządów Rakowskiego lub troche
    wcześniej).Babcia dostała informację, że jest na liście uprawnionych pod
    jakimś tam numerem i że może to sprawdzić. Nie wiem czy sprawdziła, ale
    zastanawiam się, czy jej głos wylądował w urnie....

  • 4. Data: 2002-08-23 07:07:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz zapytam, jak się przekonać, że wynajumujący jest osobą za
    którą
    > się podaje?

    Chyba najprosciej w spóldzielni mieszkaniowej do której nalezy to
    mieszkanie. W koncu oni beda wiedziec kto jest wlascicielem:-)))

    HaNkA

  • 5. Data: 2002-08-23 08:58:49
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > potencjalni "właścicele" jedynie wynajmowali to mieszkanie.
    > Jeszcze raz zapytam, jak się przekonać, że wynajumujący jest osobą za

    Szczerze nie rozumiem sprawy. Oszustwo przy sprzedaży to dużo większe
    pieniadze niż przy najmie lokalu.
    Hania ma duzo racji jeżeli jest to mieszkanie spółdzielcze to wynajmujący
    powinien mieć przydział ze spółdzielni, jeżeli nie spóldzielcze to powinien
    dysponować innym tytułem prawnym do lokalu. Później wystarczy skonfrontować
    okazany tytuł z wpisem po tzw drugiej stronie (np. spółdzielnia). I sprawa
    powinna być jasna.

    Niestety w Polsce uczciwi ludzie chyba z hipokryzji oburzają się jeśli druga
    strona umowy ich sprawdza nawet gdy o tym informuje ich otwarcie, co
    znakomicie ułatwia droge wszelkiego rodzaju oszustom. Taki już nasz urok.
    Gdy wynajmujący będzie utrudniał sprawdzenie to myślę, że lepiej dać sobie
    spokój z tym lokalem.

    Pozrdawiam
    Yaro_P