  • 11. Data: 2002-06-19 14:11:00
    Temat: Re: ...jak się bronić przed USkarbowym za nieterminowe płacenie podatku PIT-4...
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    napisał w wiadomości news:aeq2jf$rcq$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > itp.
    > Jak zaczniesz drukować na fakturach że odbieraniem płatności zajmuje
    się
    > .... to nikt nie będzie się specjalnie rzucał.
    > Oni grzecznie będą namawiac klienta żeby cos zapłacił. Cierpliwie
    będą go
    > nachodzić. Często też zdarza się że muszą odkręcić cały łańcuszek
    zobowiązań
    > (ten nie płaci bo mu inny wisi i tak dalej i dalej). I jak zmuszą
    tego
    > pierwszego to kasa się ruszy i jest szansa że dostaniesz z powrotem.

    To jest metoda, ale jak zrozumiałem przedpiścę chodziło o wymuszenie
    terminowych płatności przy zachowaniu poprawnych relacji z
    kontrahentem.
    Gdybym od swoich dostawców otrzymywał faktury z adnotacją że
    ściąganiem nieterminowych należności zajmuje się firma windykacyjna
    XXX lub, że karne odsetki wynoszą 1 % dziennie (to miałem) nie
    uważałbym naszych stosunków za partnerskie i przy najbliższej okazji
    poszukałbym innego. Nie wspominam o grzecznie nachodzących - tacy nie
    istnieją.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 12. Data: 2002-06-19 19:43:15
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości d
    o grup dyskusyjnych napisał:aeq2jf$rcq$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
    > Ode mnie często zbierają płatności (terminowe) bo dostawcom wyszło taniej
    > ich na stałe zatrudnić i zbierają po prostu wszystko.

    nazwa, nazwa! moze byc na priva.

    Prosba jak najbardziej serio.

    z gory thx!

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 13. Data: 2002-06-20 07:43:50
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik glos <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeqmlp$dvd$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
> [...]
    Muszę popatrzeć do papierów w sklepie. Chyba był Burgel Inkasso i
    Kaczmarski. Ale inni też.
    Grzecznie nachodzący są na tyle na ile można. "Dzień dobry, czy cos dzisiaj
    się najdzie?" "Może jutro, tak koło 12 czy woli Pan o 17?"...
    Popatrzę i dam znać.

    WS

  • 14. Data: 2002-06-20 07:49:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeq4ud$aq4$...@n...onet.pl...

> [...]
    > XXX lub, że karne odsetki wynoszą 1 % dziennie (to miałem) nie
    > uważałbym naszych stosunków za partnerskie i przy najbliższej okazji

    Dużo faktur dostajesz? Ja około 100 w miesiącu. To prawie standartowy nadruk
    lub pieczątka. O odsetkach za nieterminowość to w 70%. Oczywiście nikt tego
    nie stosuje. Czasami też są pieczątki czerwone np "Terminów płatności
    pilnujemy my-Burgel Inkasso". W niczym to mi nie przeszkadza, odsetek mi
    nikt nigdy nie naliczał, a często nawet nie wiem czy płacę windykatorowi czy
    przedstawicielowi hurtowni. Po prostu wystawia KP i idzie.

    Nie wspominam o grzecznie nachodzących - tacy nie
    > istnieją.

    Na tyle na ile mogą. Ja nie miałem żadnych nieprzyjemności ale też
    specjalnie nie zalegam.
    Mogą być grzeczni i grzeczniejsi ;))

    pozdrawiam
    WS

  • 15. Data: 2002-06-20 09:54:23
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:aes1hs$66b$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    windykatorowi czy
    > przedstawicielowi hurtowni. Po prostu wystawia KP i idzie.

    Generalnie nie, ale to wynikało ze specyfiki prowadzonej firmy -
    bardzo ograniczony rynek w kraju (max. 20 potencjalnych odbiorców) i
    ograniczony rynek podstawowych surowców. W większości wypadków nie
    musiałem pisać o nieteminowych zapłatach bo takich nie było (wcześniej
    w umowie zastrzegałem, że wydanie następnej partii towaru uzależnione
    jest od braku zaległości) lub po prostu płacili w terminie. Podobnie
    miałem z dostawcami. Niestety, jakieś 4 lata temu mechanizm ten zaczął
    się psuć, no i skończyło się.

    > Mogą być grzeczni i grzeczniejsi ;))

    To prawda, Ci z którymi miałem (nie)przyjemność się spotkać byli w
    kategorii "grzeczni inaczej" -. no nie tak do końca. Ale to już NTG.

    Kotewka
    k...@w...pl