    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak przywrocic dziecku poprzednie nazwisko?
    Date: Sun, 10 Aug 2008 20:39:19 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    witam
    mam taki problem: chcialabym aby moje dziecko znowu nosilo moje nazwisko, jak to
    zrobic?
    ojciec uznal dziecko gdy mialo ono okolo rok, nigdy nie bylismy malzenstwem,
    niedlugo po uznaniu rozstalismy sie, placi na dziecko bo tak sie dogadalismy-bez
    sadow-ale nasze relacje sa beznadziejne, a w dodatku on grozi ze nie da zgody na
    paszport dla dziecka, chce wyjechac za granice do pracy, jestem bezrobotna,
    szukam pracy od ok. 1,5 roku
    a jak wyglada sprawa paszportu? domyslam sie ze bede musiala to zalatwic przez
    sad, ale wazne jest jak dlugo to wszystko bedzie sie ciagnac? i czy sad moze nie
    wyrazic zgody na jego wniosek?
    z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi