    From: <p...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak otrzymać odszkodowanie od szpitala?
    Date: Tue, 24 Aug 2004 21:22:11 +0200

    Witam,
    jak powinna postąpić ofiara błędu w sztuce lekarskiej ?

    opiszę własny przypadek :
    w sierpniu 2002 złamałem fatalnie prawą goleń. Pogotowie przewiozło minie na
    izbę przyjęć szpitala wojewódzkiego. tam przydzielono mnie na chirurgię
    urazową. po 2 dniach wykonano operacyjnie repozycję połamanych kości płytą
    metalową ( + 8 śrub) i założono krótki ( do kolana) gips na 4 m-ce. L4
    miałem do maja 2003. Lekarz prowadzący chirurg 1 st. specjalizacji na
    rehabilitację skierował mnie dopiero po zdecydowanym moim nacisku. 26 lutego
    2004 lekarz decydował że można zespolenie usunąć na podstawie RTG z tego
    dnia ( i to bylo ostatnie RTG) . umowiono mnie na zabieg planowy. 30 marca
    stawiłem sie do szpitala wraz z cala dokumentacją leczenia. Zabieg usunięcia
    materiału z nogi wykonano 31 marca 2004. następniego dnia otrzymałem wypis z
    zaleceniem kontroli za 9 dni do zdjęcia szwów. Nie wykonano mi po zabiegu
    żadnego badania radiologicznego a po zdjeciu szwów usłyszałem :"jest pan
    uleczony". Dla zobrazowania wyjaśnię, że w kości pozostało mi 8 otworów po
    śrubach i w takim stanie zakończono 18 miesieczne leczenie bez żadnych
    zaleceń: 9 m-cy L4, dwie operacje pod narkozą, ubytek pełnosprawności w
    nodze 18%.
    W następstwie 9 maja 2004 podczas zwykłego wchodzenia po schodach
    niedoleczone złamanie po prostu otworzyło się. Tym razem pogotowie
    przewiozło mnie na ortopedię innego szpitala gdzie w ogole nie chciano mnie
    przyjąć cyt.:"jak panu tam spieprzyli to tam niech pan jedzie" . w koncu po
    dlugiej negocjacji zostalem przyjęty. w ciągu tygodnia 3 razy składali ( ale
    nie operacyjnie) mi nogę aż sie udalo. W efekcie 3 m-ce gips do biodra. 3
    mce gips do kolana. przewiduję znów 9 m-cy na L4 ( mam nadzieję ze nie
    strace pracy, choć awans i podwyżki już mnie mineły ) .
    Lekarze ortopedzi powiedzieli jednoznacznie stwierdzili że takich złamań
    jakie miałem nie leczy sie operacyjnie a płyta zespalająca została usunięta
    zbyt wcześnie ( na podstawie RTG z poprzedniego złamania które całe
    szczęście posiadam) bo kości nie były zrośnięte, a po jego usunięciu
    wymagana było dalsze leczenie - gips lub inne wspomaganie osłabionej kości.
    O niechlujstwie w przebiegu poprzedniego leczenia świadczy choćby brak RTG
    kontrolnych przed i po zabiegu oraz brak jakiejkolwiek dalszej kontroli.
    zalecenia rehabilitacji wynikały jedynie z moich próśb a rehabilitanci byli
    zaskoczeni dlaczego tak późno mnie do nich skierowano.
    Krótko mówiąc gdyby pierwsze leczenie przebiegało jak należy i do końca
    oszczędziłbym sobie kolejnego złamania , bólu, półrocznego unieruchomienia w
    gipsie , prawie rocznego zwolnienia lek. i kolejnych procent
    niepełnosprawności( krótsza o 1 cm noga) . Dodatkowo podczas mojej choroby
    byłem dodatkowym ciężarem dla mojej ciężarnej żony a i teraz gdy pojawiła
    się córeczka niewiele mogę pomóc.
    Proszę o wskazówki, radę jak dochodzić odszkodowania i rekompensaty za
    poniesione krzywdy od szpitala, który naraził mnie i moją rodzinę wszystkie
    te nieprzyjemności.

    z szaconkiem

    pm

    gg4030093