  • 1. Data: 2006-03-03 17:03:40
    Temat: jak odebrać świadectwo pracy?
    Od: "aandula" <a...@p...onet.pl>

    .... skoro pracodawca grozi mi pobiciem......
    Isia

  • 2. Data: 2006-03-03 17:50:24
    Temat: Re: jak odebrać świadectwo pracy?
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-03 18:03, Użytkownik aandula napisał:
    > .... skoro pracodawca grozi mi pobiciem......

    Idź z większym kolegą. Przy okazji jak odmówi wydania świadectwa
    będziesz miała świadka i śmiało można zgłosić sprawę do PIP.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 3. Data: 2006-03-03 17:51:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "aandula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > .... skoro pracodawca grozi mi pobiciem......

    Pocztą poleconą. Po minieciu ustalonego terminu złóż doniesienie do PIP.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2006-03-04 14:26:24
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > .... skoro pracodawca grozi mi pobiciem......

    Wyslij mi na priv namiary do tego pracodawcy. Nie trawie damskich
    bokserow...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-03-04 14:57:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Po minieciu ustalonego terminu złóż doniesienie do PIP.

    A jaki jest "ustalony" termin na wydanie świadectwa pracy?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 6. Data: 2006-03-04 16:25:59
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > A jaki jest "ustalony" termin na wydanie świadectwa pracy?

    "Niezwłoczny". Art 97 KP

    Isiu, przeczytaj jeszcze art 99 KP.
    Pracownikowi przysługuje roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej przez
    pracodawcę wskutek niewydania w terminie lub wydania niewłaściwego
    świadectwa pracy.
    § 2. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, przysługuje w wysokości
    wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy z tego powodu, nie dłuższy
    jednak niż 6 tygodni.

    Zwróć jeszcze pracodawcy uwagę na art 282 par 1
    Kto wbrew obowiązkowi:

    (...)
    3) nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy,
    podlega karze grzywny.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 7. Data: 2006-03-04 16:33:10
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:duc9sf$89j$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > A jaki jest "ustalony" termin na wydanie świadectwa pracy?
    W dniu w którym ustaje stosunek pracy. A poza tym "niezwłocznie" - tzn. bez
    oczekiwania na żądanie pracownika (wyrok SN z 05.10.1976 r.; I PR 122/76;
    PiZS nr 5/1978, s.62).
    Jeżeli wydanie świadectwa pracy pracownikowi lub upoważnionej osobie nie
    jest możliwe, pracodawca nie później niż w ciągu siedmiu dni od dnia ustania
    stosunku pracy przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub upoważnionej
    osobie za pośrednictwem poczty - lub doręcza je w inny sposób (uchwała SN z
    dnia 8.09.1976 r.; I PZP 41/76; OSP nr 2/1977, poz.21).

    Jotte

  • 8. Data: 2006-03-05 13:03:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > "Niezwłoczny". Art 97 KP

    Oczywiście się zgadzam, ale pisałes coś "...po minieciu ustalonego
    terminu" więc myślałem ze masz na myśli coś konkretnego.

  • 9. Data: 2006-03-06 16:05:54
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Oczywiście się zgadzam, ale pisałes coś "...po minieciu ustalonego
    > terminu" więc myślałem ze masz na myśli coś konkretnego.

    Sam się dziwię, że KP nie narzuca sztywnego terminu - ale tak niestety jest.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt