  • 1. Data: 2006-03-03 16:48:09
    Temat: Darowanie dużej sumy pieniędzy w rodzinie - jak to załatwić z US?
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Ktoś z rodziny chce mi się dołożyć do kupna działki. (ok 25 000zł). Jaką
    umowę powinniśmy podpisać, tak by US nie przyczepił się, skąd miałam
    fundusze na całą działkę, skoro nie wynika to z moich dochodów? Umowa
    pożyczki chyba odpada no bo przecież ta osoba nie będzie chciała zwrotu
    funduszy. A czy można to zrobić jako darowiznę ??

    pozdrawiam
    Ela

  • 2. Data: 2006-03-03 17:14:53
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > pożyczki chyba odpada no bo przecież ta osoba nie będzie chciała zwrotu
    > funduszy. A czy można to zrobić jako darowiznę ??

    Zalezy kto to z rodziny. Jezeli z najblizszej matka , ojciec brat itp. to do
    pewnej sumy i raz na 5 lat (ok 9600zl) jest zwolnione z opłat powyzej tej
    kwoty jak pamietam oplata 3 %. Musisz zapytac w US o szczegoły.
    K.

  • 3. Data: 2006-03-03 17:50:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Młoda napisał(a):
> [...]
    > pożyczki chyba odpada no bo przecież ta osoba nie będzie chciała zwrotu
    > funduszy. A czy można to zrobić jako darowiznę ??
    Dzisiaj czytalem, iz od przyszlego roku juz nie bedzie podatku od
    darowizn i spadku w ramach bliskiej rodziny...
    Moze warto poczekac ten rok dla paru tys zl podatku?
    Wiec jak rodzina troche dalsza.. to zrobic kombinacje takich darowizn
    zeby kazda z nich przechodzila tylko przez bliska rodzine (jesli zyja
    odpowiednie osoby)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 4. Data: 2006-03-03 19:43:43
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    BartekK napisał(a):

> [...]
    > Wiec jak rodzina troche dalsza.. to zrobic kombinacje takich darowizn
    > zeby kazda z nich przechodzila tylko przez bliska rodzine (jesli zyja

    O ile zakład, że tego podatku nie zniosą ???
    Z roku na rok są coraz większe zyski a posłowie muszę koniecznie ludziom
    coś rozdać.

    sg

  • 5. Data: 2006-03-03 20:14:36
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewnej sumy i raz na 5 lat (ok 9600zl) jest zwolnione z opłat powyzej tej
    > kwoty jak pamietam oplata 3 %. Musisz zapytac w US o szczegoły.

    Masz rację :) A jak wygląda w praktyce przekazywane darowizny poniżej tej
    kwoty (9600)? Czy darowizna pieniężna wymaga spisania umowy u notariusza i
    czy wiecie może jakie teraz są stawki za taką usługę?

    Ela

  • 6. Data: 2006-03-03 22:01:27
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Masz rację :) A jak wygląda w praktyce przekazywane darowizny poniżej tej
    > kwoty (9600)? Czy darowizna pieniężna wymaga spisania umowy u notariusza i
    > czy wiecie może jakie teraz są stawki za taką usługę?
    Jak dobrze pamietam musi byc tylko zgloszona do US...

    K.

  • 7. Data: 2006-03-04 00:04:16
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A ja slyszalem ze nigdzie nie musi byc zglaszana, wystarczy ze zostanie
    spisana i podpisana.

    j...@p...pl

  • 8. Data: 2006-03-04 00:09:57
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Oczywsicie jesli darowizna nie przekracza kwoty wolnej od podaku, no bo
    jelsi przekraca to trzeba zglosic.

    j...@p...pl

  • 9. Data: 2006-03-04 00:18:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Młoda wrote:
    > Ktoś z rodziny chce mi się dołożyć do kupna działki. (ok 25 000zł). Jaką
    > umowę powinniśmy podpisać, tak by US nie przyczepił się, skąd miałam
    > fundusze na całą działkę, skoro nie wynika to z moich dochodów?

    Jak dostaniesz darowiznę z funduszami to jak najbardziej będzie wynikać
    z dochodów (z tej darowizny). Tylko trzeba przypilnować obowiązków
    podatkowych z tym związanych.

  • 10. Data: 2006-03-04 08:32:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Hint: jak młoda to atrakcyjna, klienci na rogu dobrze płacili, jakby co napiszesz w
    US oświadczenie i po kłopocie...
    ;-)
    JaC