  • 1. Data: 2004-10-26 07:22:28
    Temat: jak najkorzystniej przerwać płatne studia? - prośba o poradę
    Od: "Piotr" <p...@W...gazeta.pl>

    Mam taką sytuację że od października zacząłem płatne zaoczne studia ale
    właśnie dostałem propozycję pracy w innym mieście i chcę już przerwać naukę.
    Niestety w umowie z Uczelnią jest zapis że jeśli zrezygnuję to i tak jestem
    zobowiązany zapłacić czesne do końca semestru. Przyjrzałem się umowie oraz
    regulaminowi studiów i zastanawiam się co będzie jeśli to uczelnia skreśli
    mnie z listy studentów (za niepłacenie czesnego) - czy też będę musiał
    zapłacić za cały semestr? Moim zdaniem będą mogli wymagać ode mnie
    należności jedynie za dwa miesiące z odsetkami (§22 pkt.1 regulaminu studiów
    i §6 pkt.3 umowy). Czy ktoś znający się na prawie byłby tak uprzejmy i
    mógłby potwierdzić/zaprzeczyć czy mam rację? Na końcu wiadomości dołaczyłem
    fragmenty umowy i regulaminu studiów (dane uczelni są "wygwiazdkowane") -
    żeby nie zaśmiecać grupy tylko te moim zdaniem mające związek ze sprawą.

    pozdrawiam
    Piotr

    UMOWA
    §2
    1.Student zobowiązany jest na mocy umowy wnieść określone opłaty.
    2.Opłatami o których mowa w ust. 1 są:
    ..
    c, czesne
    ..
    §3
    1. Nie uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych nie zwalnia studenta z
    obowiązku uiszczania czesnego.
    2. Student zobowiązany jest do zapłaty czesnego w wysokości **** za rok
    akademicki
    a, dla Studentów I roku czesne rozłożone jest na 12 miesięcznych rat po ***
    każda,

    §6
    1.Z zastrzeżeniem § 5 ust. 2 i 3 Student ma prawo do rozwiązania umowy z
    końcem danego semestru tj. z dniem 28 lutego w semestrze zimowym i z dniem
    30 września w semestrze letnim, przy czym oświadczenie takie należy złożyć
    na miesiąc przed końcem każdego semestru, na piśmie, w Dziekanacie ****.
    2.Niezachowanie formy czynności, o której mowa w ust. 1, będzie skutkowało
    dalszym naliczaniem czesnego w następnym semestrze.
    3.W przypadku dyscyplinarnego skreślenia z listy studentów o zaprzestaniu
    naliczania czesnego decyduje data decyzji dotyczącej skreślenia.
    §7
    W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się przepisy
    Regulaminu Studiów **** i przepisy Kodeksu Cywilnego.
    4.

    R E G U L A M I N S T U D I Ó W

    I. Przepisy ogólne
    § 1
    1.**** jest wyższą uczelnią niepaństwową.
    3.Kształcenie w **** jest płatne. Wysokość czesnego, wpisowego i innych
    opłat ustalana jest przez Kanclerza odpowiednim zarządzeniem podawanym do
    publicznej wiadomości w siedzibie Uczelni.
    5.Zobowiązania finansowe studenta wobec **** są uregulowane osobną
    umową.
    § 2
    2.Student może zrezygnować ze studiów na własną prośbę.
    § 3
    1.Zwierzchnikiem studentów **** w zakresie spraw naukowo-dydaktycznych jest
    Dziekan, zaś w zakresie spraw finansowo-organizacyjnych z-ca Kanclerza.
    3.Kanclerz **** jest instancją odwoławczą w spornych sprawach
    finansowo-organizacyjnych.
    II. Organizacja studiów
    III. Prawa i obowiązki studenta
    § 12
    1.Do obowiązków studenta należy pełne wykorzystanie możliwości kształcenia
    się, jakie stwarza mu **** oraz postępowanie zgodne z treścią ślubowania i
    Regulaminem Studiów.
    2.Student zobowiązany jest w szczególności do:

    d.uiszczania opłat za możliwość kształcenia w **** w przewidzianym
    określonymi umowami terminie,
    e.uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów,
    IV. Zaliczanie przedmiotów i rejestracja studentów.
    § 22
    1.Student może zostać skreślony z listy studentów, jeżeli zachodzi choćby
    jedna z niżej wymienionych okoliczności:
    - nie wniósł opłaty z tytułu czesnego za dwa miesiące,
    VIII. Przepisy końcowe
    § 35
    W sprawach dotyczących porządku i trybu odbywania studiów w **** nie
    objętych przepisami niniejszego Regulaminu decyduje Rektor Uczelni.

  • 2. Data: 2004-10-26 08:43:15
    Od: "Acid" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > jedna z niżej wymienionych okoliczności:
    > - nie wniósł opłaty z tytułu czesnego za dwa miesiące,

    Może ale nie musi. Jeśli będą chcieli mogą Cię nie skreślić i żądać od
    Ciebie opłaty za cały semestr. Na Twoim miejscu napisałbym dobrze
    umotywowaną prośbę o skreślenie z listy studentów (powód już masz, dopisz,
    jeszcze coś o trudnej sytuacji materialnej itp ;) i zanieś osobiście
    Dziekanowi. Prawdopodobnie wyrażą zgodę, a na pewno wyjdziesz na tym lepiej
    niż na walce z nimi.

    Pozdr.
    Acid

  • 3. Data: 2004-10-26 11:10:51
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2004 07:22:28 +0000 (UTC), Piotr naskrobał(a):

> [...]
    > żeby nie zaśmiecać grupy tylko te moim zdaniem mające związek ze sprawą.

    z chmurki się urwałeś? takie rzeczy załatwia się z panią Basią z
    sekretariatu (ksywa Bóg) a nie z dziekanem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-26 19:23:57
    Od: "Vee-TEC" <c...@p...onet.pl>

    Musisz wiedziec, że punkt mowiacy o skresleniu kogos z powodu nieplacenia
    czesnego jest przywilejem uczelni, z ktorego moga nieskorzystac :-)
    Mniej wiecej jak w umowach najmu.

  • 5. Data: 2004-10-27 07:26:51
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > z chmurki się urwałeś? takie rzeczy załatwia się z panią Basią z
    > sekretariatu (ksywa Bóg) a nie z dziekanem.

    Niestety tutaj najprostsze rozwiązanie nie ma szansy zadziałać, to
    niepaństwowa uczelnia a panienki w dziekanacie maja g* do powiedzenia...

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2004-10-27 07:29:07
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Vee-TEC <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Musisz wiedziec, że punkt mowiacy o skresleniu kogos z powodu nieplacenia
    > czesnego jest przywilejem uczelni, z ktorego moga nieskorzystac :-)

    Dzięki za zwrócenie uwagi na ten istotny szczegół. Rzeczywiście, z tego co
    się zdążyłem zorientować nie są zbyt chętni do skreślania z listy studentów.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2004-10-27 07:37:04
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Acid <v...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jeszcze coś o trudnej sytuacji materialnej itp ;) i zanieś osobiście
    > Dziekanowi. Prawdopodobnie wyrażą zgodę, a na pewno wyjdziesz na tym

    I tak też zrobię, chociaż szansa pozytywnego rozpatrzenia jest niewielka bo
    1. to są studia zaoczne więc niby odległość nie przeszkadza
    2. nie mam jak tej "trudnej sytuacji materialnej" udowodnić
    więc odpowiedź jest raczej do przewidzenia.

    pozdrawiam
    Piotr