    From: "Magik" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: internet +czytanie korespondencji
    Date: Mon, 29 Sep 2003 20:55:02 +0200

    witam szanowne grono grupowiczów.

    piszę tu pierwszy raz (więc prosze nie bijcie ;)
    mam taka dość dziwną sprawę mianowicie administrator sieci mojej
    przyjaciółki podobno rozsyła swoim użtkowniikom "wirusy" dzięki który może
    przeglądac ich rozmowy np. przez gadu-gadu (komunikator internetowy) ,
    przegladac ich korespondencję itp. Niestety na razie nie mam namacalnych
    dowodów ale myśle ze takowe niedługo uda mi się uzyskać. (zna niektóre fakty
    których znac jako osoba obca nie może).
    mam do was takie pytanko czy takie zachowanie jest wykroczeniem/
    przestępstwen (myśle że tak) jeśli tak to jakie "paragrafy" łamie - chcę go
    postraszyć i co za to grozi (za czytanie prywatnej korespondencji). Czy
    celowe rozsyłanie wirusów tego typu też jest w pewnum sensie
    przestępstwem???

    z góry dziekuje za odpowiedż
    pozdrawiam - magik